Gartneribrugets Afsætningsudvalg (GAU) har oven på en bureaukonkurrence valgt Umwelt som samarbejdspartner for udvalgets marketingarbejde – med fokus på madmagasinet “Sæson” for de næste tre år. Det nye magasin forventes at udkomme i april 2014.
GAU arbejder til daglig med at styrke frugt- og gartneribrugets udviklingsmuligheder og konkurrenceevne, og har de seneste syv år udgivet det populære Sæson-magasin via diverse dagligvarekæder.
”Det primære formål med Sæson er at få danskerne til at spise mere frugt og grønt. Vi har derfor ledt efter en partner, der forstod udfordringen ved specielt at få børnefamilierne til at spise mere frugt og grønt, og som samtidig kan formidle dette på en attraktiv og indbydende måde – både digitalt og analogt ” siger Pernille Bech Jørgensen, marketingansvarlig i GAU.
Samarbejdet med Umwelt er foreløbig sat til tre år, og Martin Michael Hansen, adm. direktør i Umwelt, ser gode udviklingsmuligheder i projekterne.
”Opgaven er både spændende og udfordrende, for vi henvender os til en målgruppe, som er vanskelig at ramme. Det stiller store krav til den fysiske og digitale appel i arbejdet.”