Af Peter Engholm 25@mail.dk

Hele Interfloras digitale tilstedeværelse skal relanceres – og til dét formål har brandet valgt et bureau, der i forvejen har haft et gyldent efterår. Budgettet vindes fra et IT-firma.

I afdelingen for “så langt, så godt” hører, at Interflora var blandt de første herhjemme til at prøve kræfter med e-handel og i dag har en sund online-forretning – en høj konverteringsrate og flere nomineringer til e-handelsprisen i tidens løb.

Men i en dynamisk verden må alting, med Lampedusas ord, forandres for at forblive det samme.

“Vores eksisterende løsning er vokset organisk igennem årene og har efterhånden mere end 10 år på bagen. Derfor er det nu tid til at tage tyren ved hornene og relancere hele vores online tilstedeværelse.” siger Jan Oppermann, markedschef i Interflora.

Til det formål har Interflora valgt Magnetix, der må siges at have haft et gyldent efterår – med tilgang fra Dong Energy, Tivoli, Falck og en fjerde, markant kunde, som man ikke før nu har kunnet fortælle om – altså Interflora.

Der er ikke tale om, at Magnetix afløser et andet bureau, idet den digitale del hidtil har været varetaget af et IT-firma.

“Gennem arbejdet med Magnetix har vi fået den indsigt, at hvis vi for alvor skal udvikle vores online forretning, så ligger potentialet i at holde bedre fast i at udvikle de kunder, som vi heldigvis allerede har mange af. Derfor bliver online-dialog rygraden i at tage Interfloras online-forretning til det næste niveau. På denne baggrund var Magnetix det naturlige valg til opgaven,” siger Jan Oppermann.

Interflora har i de indledende faser været i dialog med flere leverandører, uden at der dog er blevet afholdt en decideret bureau-konkurrence.

Samarbejdet består i første omgang af at få designet og udviklet et nyt www.interflora.dk med tilhørende dialog-program på tværs af både www og email. Der er dog flere ting i kikkerten for fuldt ud at udnytte Interfloras massive potentiale.

“Flere af vores kunder er begyndt at se web og dialog mere som en proces end som et enkeltstående projekt. En rigtig succes tager tid at opbygge, og det er naivt at tro, at man kan ramme plet med alting i første hug. Mindst halvdelen af en online succes skal findes i detaljen og i den løbende optimering,”siger account director Rasmus Houlind, Magnetix. 

Interfloras reklamebureau er uforandret Brandhouse, der for snart et år siden overtog dén plads efter Robert/Boisen & Like-minded. Det har siden da kastet bl.a. en shortliste ved Cannes Lions og bronze ved Eurobest af sig for filmen “White Horse”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club