For dem, der kendte SP3, var det mest en grafisk virksomhed men samtidig var der mange, der ikke havde et billede af bureauet, som ejes af Berlingske-koncernen.
“Vi har dog igennem længere tid været i gang med at fokusere bureauet og løfte det kompetencemæssigt med henblik på forfølge vores mål om at være specialister på detailhandlen,” siger adm. dir. Jens Thrane-Møller og fortsætter:
“Der sker en heftig udvikling hos vores kunder i forhold til udfordringerne med at matche de store forandringer på markedspladsen, der er sket inden for web. mobil og sociale medier, og dem har vi arbejdet på at kunne matche.”
For at synliggøre den udvikling, bureauet har været gennem har man skiftet navn til Marketsquare og vil i den kommende tid gennemføre en kampagne.
“Selvfølgelig bliver man aldrig færdig med at udvikle sig, og vi arbejder da også netop nu på at tilføre yderligere ressourcer. Men vi syntes, vi var nået til et punkt, hvor vi med rimelighed kunne komme ud med budskabet,” siger Jens Thrane-Møller.
I forbindelse med det nye navn kan han også fortælle om et nyt samarbejde med mediabureauet IUM omkring udviklingen af et nyt rådgivningsværktøj kaldet Retail Buying Study.
Her kortlægges danskernes indkøbsadfærd online og i de fysiske butikker indenfor 14 brancher og med mere end 140 aktører. Data bliver indsamlet og herefter bearbejdet i brancherapporter, som skal anvendes til både strategi og konkret kampagneudvikling. Første rapport ventes klar inden sommer.
“Det er et samarbejde, som begge parter har gavn af, og derfor har vi indgået det. Men det handler meget konkret om dette projekt og udelukker ikke, at vi i andre sammenhæng kan arbejde sammen med andre bureauer,” siger Jens Thrane-Møller.