“Det afgørende for mig er, at der er et nyt perspektiv i jobbet.”
Sådan sagde marketingdirektør i Stryhns, Jesper Siber, da han i august måned efter syv år hos det kendte leverpostejsmærke sagde op fordi han ønskede nye udfordringer.
Dem har han fundet hos Valora Trade, der er distributør for internationale mærkevarer, som f.eks. Mentos, Fishermens Friends, Heinz Ketchup og Bacardi. Jesper Sibers titel bliver Commercial Manager.
”Jeg ønskede at få det fulde kommercielle ansvar og det har jeg fået hos Valora Trade. For en kommercielt orienteret strategisk marketingmand som mig, er det meget interessant at kombinere marketingstrategi med den salgsmæssige eksekvering og dermed bygge bro mellem salg og marketing,” siger Jesper Siber.
Med 18 medarbejdere tager Jesper Siber sig bl.a. af forhandlingerne med de forskellige brand owners, med detailhandlen, samt udvikling og eksekvering af marketingkampagner for omkring 15 mærkevarer inden for konfekture.
En af fokusområderne for den nye kommercielle chef er at sikre den rigtige portefølje i forhold til forbrugerefterspørgslen og her har Jesper Siber fokus på at finde nye mærkevarer inden for sund snack til det danske marked.
“Konfekturemarkedet er udfordret af sunde alternativer, f.eks. proteinbarer, så jeg forhandler pt. med forskellige leverandører inden for sund snack, som ikke er på det danske marked i dag.”
Han pointerer dog, at han også har fokus på at styrke og udvikle den forretning, Valora har i forvejen, så man samlet står med en stærkere portefølje.
Udover konfekture har Valora Trade med 200 medarbejdere, divisioner inden for Food, Travel Retail, Non Food og Beverage.