Nyt job til TDCs marketingdirektør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Men hun bliver i koncernen, hvor hun har fået flere stjerner på skulderen. TDC samler alle koncernens marketingafdelinger – også Yousee.

TDC taler selv om, at man er klar med en ny stærk organisation. Konkret samler man alle brands på privatmarkedet, også YouSee, under ledelse af Anders Jensen, CMO og koncerndirektør, i forretningsenheden ”Consumer”.

At Anders Jensen får ansvaret for alle brands, er ikke i sig selv nyt. Det er under et år siden, at han som direktions-medlem blev udstyret med titlen CMO og ansvaret for hele koncernens markedsføring.

Alligevel er det en nyhed, som nok kan give nervøse trækninger rundt om i bureauverdenen hos de mange, der arbejder for TDC-koncernen.

For nyheden dækker over, at man nu samler alle marketingafdelinger til en stor central marketingafdeling under en ny leder. Og selv om der i den nye organisation ikke ligger beslutninger om at ændre på kampagner eller bureau-samarbejder, så kommer der altid et element af usikkerhed, når der møbleres om i en marketingafdeling og kommer nye chefer.

Valget som ny stærk marketingdirektør i TDC-koncernen er faldet på den hidtidige chef for selve TDC-brandets private markedsføring, Camilla Ramby. Hun har hidtil refereret til Anders Jensen på lige fod med andre marketingdirektører. Men nu flytter hun altså et skridt op og bliver chef for de andre.

Der er endnu ikke fundet en titel til hende, og organisationen i den nye afdeling er heller ikke på plads. En af hendes første opgaver bliver således at etablere en ny organisation.

Det vakte opsigt, da TDC for halvandet år siden fandt Camilla Ramby hos Codan, hvor hun var marketingchef, men hun har åbenlyst gjort et stærkt indtryk på sine chefer.

Samlingen af marketingafdelingen ligger i forlængelse af tidligere initiativer, der sigter mod en bedre koordinering og styring af den samlede markedsføring af alle koncernens brands.

Specielt for YouSee indebærer den nye organisation en betydelig forandring, og den har da også fået den konsekvens, at den mangeårige adm. direktør, Niels Breining, nu forlader jobbet, fordi denne rolle for Yousee ikke videreføres i samme form.

”Vi ønsker at fortsætte det gode arbejde med at skærpe vores brand-strategi i privatmarkedet. Vi skal have det bedste ud af alle vores stærke positioner og samarbejde om at levere den gode kundeoplevelse, tilbyde de mest innovative produkter og det stærkeste indhold til alle vores kunder,” siger adm. direktør og koncernchef, Carsten Dilling.

Som led i ambitionen om fortsat at sikre den bedst mulige kundeoplevelse etableres desuden en ny forretningsenhed, ”Channels”. Her samles callcentre og online kundekontakt på tværs af den danske del af koncernen. Målet er at sikre en mere effektiv, moderne og velfunderet tilgang til kunderne.

Man har endnu ikke fundet en ny chef til den nye enhed. Den nye organisation træder i kraft den 1. juli.