Af Peter Engholm 25@mail.dk

Nudisterne Britta og Claus bliver afløst af en ny og fleksibel platform med lidt mindre humor og lidt mere TDC.

Der har længe været tegn på, at TDCs kommunikation skal iføres nye klæder, efter at telekoncernen siden efteråret 2009 har haft nudisterne Britta og Claus til at fortælle om “os med TDC”.

Allerede i sommer fortalte Anders Jensen, adm. direktør for TDC Privat, at man var midt i arbejdet med vurderingen af, hvad der skal sælge koncernen til danskerne.

Og for to måneder siden tiltrådte Camilla Ramby den nyoprettede stilling som MarCom-direktør med opgaven at “være med til at definere TDC’s kommunikationsplatform” – og dét sker nu.

“Vi ønsker en kommunikationsplatform med større fleksibilitet – én, der kan kommunikere bredere ud. Det arbejder vi på nu,” siger Camilla Ramby.

Nudist-universet har – med TDCs daværende kommunikationsdirektør Mette Refshauges ord – været “et markant univers, og et markant univers vil altid dele vandene”, og TDC har hele vejen igennem støttet kampagne-universet, som Wibroe, Duckert & Partners har skabt. Dén tilgang er ikke ændret med Camilla Rambys tiltræden:

“Britta og Claus har løftet den taktiske del og været i øjenhøjde med forbrugerne. Det har været humoristisk, godmodigt og folkeligt. Det har samtidig også været et fiktivt univers, og vi ønsker at vise produktkategorier og brugssituationer, der er mere tro mod virkeligheden,” siger Camilla Ramby.

Så I skruer ned for noget, og op for noget andet?

“Ja, det kan du sige. Det er lidt det samme som før, men nu med omvendt fortegn: Lidt mindre humor og lidt tættere på TDC. Flere grundsten i kommunikationsstrategien er de samme som før, og det er stadig Partners, der står bag – men med friske øjne, for Partners satte et nyt kreativt team under ledelse af Jesper Schmidt,” siger Camilla Ramby.

Beslutningen om at sætte et nyt team blev truffet i fællesskab mellem TDC og Partners, og det nye team består af Jesper Schmidt, Thorkild Bjerre og Thomas Torp.

Hun tilføjer, at TDC vil præsentere den nye platform “i første kvartal”.

“Med den nye platform vil vi kunne vise større rækkevidde af TDC – af nye produkter og tjenester, og inspirere danskerne til at bruge dem,” siger Camilla Ramby.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club