Rygterne løb meget hurtigt efter, at det nye mediabureau, Orchestra, havde annonceret sin oprettelse i starten af i år – nemlig at Boxer var en af de kunder, der ville skifte til Orchestra.
Det blev dog afvist i første omgang.
Men nu er det sikkert og vist. Boxer har valgt at skifte Maxus ud med Orchestra. Der er sket efter en sondering af markedet, som det beskrives i en pressemeddelelse.
”Vi er blevet præsenteret for en filosofi omkring samarbejdet mellem reklamebureau, mediabureau og kunde, som stemmer 100% overens med vores overbevisning,” siger marketingchef Philip Phillipson.
Boxer TV samarbejder på reklamebureausiden med Sunrise.
Selskabet har i dag 350.000 kunder og Orchestra’s primære opgave bliver at hjælpe med at bygge Boxer brandet yderligere og øge antallet af nye kunder. Selskabet er til daglig i konkurrence med udbydere som Yousee, Canal Digital og Waoo.
Orchestra meldte tidligt ud om en særlig mediaindkøbs-model under navnet transparency, der er formuleret som en slags non-profit medie-køb, der er fuldstændig gennemsigtig. Det er åbenbart faldet i Boxers smag.
“Orchestra har med deres forretningsmodel demonstreret en filosofi omkring mediakøbet, som jeg som annoncør kun kan støtte op omkring”, slutter Philip Philipson.
Boxer er den anden kunde hos Orchestra, der fornylig også kunne skrive rejseselskabet Kuoni på listen.