Nyt mobilspil skal styrke relationen til Tivoli

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Tivoli har sammen med spiludvikleren Pointvoucher.com investeret mere end 5 mio. kr. i nyt spil. Eks Konstellation-partner er en del af projektet.

Tivoli lancerer på fredag en app med et mobil-spil, som skal få flere til at gå i Tivoli hele året rundt.

Det er den danske spiludvikler Pointvoucher.com, der har udviklet spillet, Tivoli Puzzle, og det er begge parter, der står sammen om investeringen, der løber op i mere end 5 millioner kroner.

Pointvoucher.coms investering består af udvikling af platformen, som de ejer, mens Tivolis investering er produkter og markedsføring af spillet.

Spillet, der minder om Candy Crush, går ud på, at brugeren skal flytte rundt på f.eks. blomster, påfugle og veteranbiler. De kan også spille sig gennem Fredagsrock, Den flyvende Kuffert og få en tur i 3-i-en forlystelsesnyheden Fatamorgana.

Brugeren opsamler points, som veksles til vouchers, der kan bruges til f.eks. en gratis entré, en middag eller en musicaloplevelse i Tivoli.

Spillet skal brande Tivoli

Mens brugerne altså får gratis oplevelser ved at investere deres tid i spillet, har Tivoli et ønske om, at spillet bidrager til at styrke Tivoli-brandet samt sikre at endnu flere får lyst til at besøge Haven.

”Tivoli er en virksomhed, som både skal levere tradition og fornyelse. Vi kigger derfor hele tiden på initiativer, som kan understøtte os i at blive en helårsforretning. Spillemarkedet er i vækst, og det er helt naturligt, at vi nu også kan tilbyde den form for underholdning uden for murene. Ikke mindst fordi vi i Tivoli har beskæftiget os med spil i over 100 år,”, siger Elisabeth Milton Hemmingsen, Kommerciel direktør i Tivoli og fortsætter:

“Med Tivoli Puzzle får vi endnu en mulighed for at flage med vores navn året rundt, ikke bare i Danmark, men også internationalt, og netop her ligger et stort potentiale.”.

Nicolai Elmqvist, der kom til Pointvoucher.com som CMO i foråret efter sammen med sine partnere at have solgt Konstellation til Republica, siger om det nye mobile sommerspil:

”Tivoli Puzzle kan forlænge den oplevelse, som gæsterne har i Tivoli, og giver brugerne ny viden og noget at tale om, både før og efter et besøg i Haven. Vi har lagt al vores energi og kreativitet i, at matche alt det, som folk forbinder med Haven og dens lange historie. Vi kan næsten ikke vente på at vise det færdige resultat frem. Spilfans kan godt glæde sig til et spilunivers, der indfanger den ægte Tivoli-sjæl”.

Pointvoucher.com lancerede sidste sommer sit første spil i samarbejde med forlystelsesparken Blackpool Pleasure Beach i England. Baseret på de erfaringer, har man de seneste 9 måneder videreudviklet platformen til Tivoli.

Over 2000 brugere på forhånd meldt sig til at blive blandt de første, der tester spillet.

Se video om spillet:

https://vimeo.com/170860470