Nyt navn til stort dansk bureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Over 60 danske bureau-ansatte får nyt navn på dørskiltet. Det nye bureaunavn – FFW, Friends From Work – samler fem bureauer.

Propeople har længe vist både fusions-iver og købe-lyst. Det danske bureau har på det seneste fundet makkere i Bysted og Chainbizz, og også amerikanske Blink Reaction samt vietnamesiske Geekpolis er kommet til.

Nu er tiden så kommet til at etablere en fælles identitet til bureauet med danske rødder men global rækkevidde: 420 ansatte i 11 lande fordelt på 19 kontorer.

FFW er det nye bureau-navn og -brand – en forkortelse, der dækker over Friends From Work.

Bureauet er digitalt og præsenteres som ”built on technology, driven by data, and focused on user experience.”

I Danmark – Odense, Aarhus og København, der især har fokus rettet mod strategi og design – har FFW over 60 medarbejdere og er dermed blandt landets største bureauer.

FFW er en del af den svenske Intellecta Group og er under ledelse af Michael Drejer, som har været Propeoples Global CEO siden starten for 15 år siden.

Jesper Malmborg, der også var co-founder i Propeople, fortsætter som CEO Danmark med ansvaret for den samlede danske aktivitet på kontorerne i Aarhus, Odense og København.

”Det er fantastisk at få så mange kompetente mennesker i ryggen og det giver den danske del af virksomheden et kæmpe boost. Vi glæder os til at bygge videre på de gode resultater, vi har skabt allerede for vores danske kunder,” siger Jesper Malmborg.

Om ambitionerne for FFW siger Michael Drejer i en pressemeddelelse:

”FFW har muligheden for at udfylde et hul i bureauverdenen. Vores konkurrenter er enten fokuseret på teknologi eller på en blanding af strategi og kreativt, men uden en evne til fuldt ud at forstå den anden side. FFW er det bureau som kan samle de to sider og tilbyde vores kunder ekspertise på begge felter.”

FFW’s kundeliste tæller bl.a. General Electric, Pfizer, Stanford University og i Danmark; Københavns Kommune, Egmont og TDC

Det nye bureau kan ses her.