Nyt Nupo-koncept vil gøre slankekure sociale

Peter Engholm
25@mail.dk

I går kom nyheden om Nupos nye bureau – og film. Nu uddyber Nupo bureauvalget og præsenterer det nye koncept, der er en slags ”light-version af Nike Plus”.

Nupo sparede igennem noget tid på kalorierne, når det drejede sig om at levere information om sit nye bureau, efter at samarbejdet med Brandhouse Digital og Bates var stoppet før sommerferien.

I går kunne Bureaubiz fortælle, at Hello Group var Nupos nye bureau – og i dag er Nupo så på banen med oplysninger:

Nupo er således kommet med et nyt koncept, der vil gøre det mindre deprimerende at være på slankekur: Social dieting på Facebook. Et koncept, der sikrer, at man ikke længere er afskåret fra omverdenen og ens normale, sociale liv, men derimod er en del af et fællesskab, der bakker op, motiverer og hjælper én med at modstå fristelserne, når de er allersværest.

 ”I både valget af såvel reklamebureau (Hello Group) såvel som mediebureau (MediaCom) har vi lagt vægt på at bureauerne har stor forståelse for vores forretning og besidder stærke digitale kompetencer, som de kan bringe i spil i vores kommunikation fremadrettet. Nupo skal ikke bare sælge produkter men også i høj grad fungere som en medspiller, der giver forbrugeren styrke og støtte i forbindelse med en livsstilsændring. Dette tiltag er det første led i en langsigtet strategi, som afspejler disse værdier,” siger Nupos adm. direktør, Jesper Kampmann.

Hos Hello Group siger Aylin Kanpak, Strategic Director:

 ”Målet er i første omgang at give brandet et innovativt løft og forvandle slankekuren fra et ensomt og frustrerende slid til en åben og socialt engagerende udfordring.”

Hun suppleres af account director Lasse Vakgaard:

 ”Tænk på det som en light-version af Nike Plus, hvor du og en ven optjener point ved at overholde jeres kur-skema, og hvor I kan sammenligne jeres resultater med andre teams.”

 Kampagnen bliver støttet af tv-reklame og in-store materiale, som leverer den enkle, men gennemslagskraftige pointe, at alt er lettere med en ven.

 ”Det har altid en større effekt at gøre reklame for en idé end bare at finde på en reklameidé. Og i det her tilfælde kunne det hele koges ned til én enkel sandhed: Når livet er svært, støtter vi os til vores venner. Det er så meget lettere at komme afsted til fitnesscenteret med en ven, så hvorfor ikke også drage fordel af vores venskaber, når vi vil tabe os?” spørger Hello Groups Creative Director Michael Lee.