Pludselig under en serie på Kanal 5 forleden aften kørte der pludselig et bånd hen over toppen. Ikke i reklameblokken, men under selve handlingen.
Hvis man hører til dem, der finder reklameblokke i et program som irriterende afbrydelser, så er denne nye reklame-form endnu mere anmasende.
Chef for procurement i Aegis Media, Mikael Ostenfeld er der heller ikke i tvivl om, at man opnår en væsentlig større opmærksomhed med denne reklameform.
Alligevel er han ikke overbevist om at den er en god ide.
“Man skal jo gøre sig klart, at det er en noget dyrere eksponering, og derfor skal man overveje, om man får en tilsvarende stor effekt,” siger Mikael Ostenfeld og tilføjer, at man i blokkene jo kun betaler for de seere, der rent faktisk ser.
Han peger på, at man risikerer, at den større opmærksomhed følges af en større irritation.
“Hvis man vil anvende denne form, så bør man arbejde med, at det sker intelligent. At man søger at skabe en relevans mellem budskabet og indholdet af programmet,” siger Mikael Ostenfeld.