Nyt skrællet fitness-koncept ud med fire bureauer

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Urban Gym, der er ejet af Fitness Wolrd, er ‘træningscentre for de selvhjulpne’. Til at markedsføre konceptet er valgt 1 leadbureau og 3 andre bureauer.

Urban Gym er navnet på en ny kæde af træningscentre, der om få uger slår dørene op i København, Odense, Aarhus og Viborg. Og endnu flere centre er i støbeskeen.

Bag kæden står Fitness World, og Urban Gym vil diffentiere sig ved at holde prisen nede. Det sker bl.a. ved at skrælle alt overflødigt væk, såsom holdtræning, bad og betjening.

Det nye fitnesskoncept, der markedsføres med en pris på 99 kr. om måneden, får hjælp fra fire danske bureauer:

  • Boye & Spellerberg har – som leadbureau – udviklet kommunikationskoncept og visuelt design, herunder website, løbende digitale tilstedeværelse og ATL-kampagner
  • BlackwoodSeven er mediabureau
  • Help PR håndterer pressen
  • Det danske firma ChinaSoft i Beijing har kodet websitet

Det er Ole Søvsø Nielsen, der som Business Development Manager har fået til ansvar at markedsføre det nye koncept. Han har en lang karriere hos Carlsberg bag sig – bl.a. som marketingansvarlig for Tuborg.

Han fortæller om Urban Gym:

”Det er et rendyrket træningskoncept for de selvhjulpne, der vil dyrke f.eks. fitness, cross og cardio, og vores markedsføringsbudskab laver derfor sjov med alt det, du ikke får”.

En forsalgskampagne er netop i gang bestående af online-bannere og Facebook/Instagram, senere vil der blive koblet outdoor, radio og print på. Desuden vil man lave events og indrykke i medier, der er målrettet uddannelsessøgende i København, Aarhus og Odense.

Konkurrent skaber også lavpriskoncept

Inspirationen til at lave et lavpriskoncept kommer ifølge Ole Søvsø fra udlandet. Urban Gym er dog ikke de eneste, der har fået den idé.

Samtidig med Urban Gym åbner Repeat, som får en medlemspris på kr. 39 om ugen. Her er Rasmus Ingerslev, der tidligere har været med til at starte Fitness.dk, blandt initiativtagerne.

Netop fordi der er stor konkurrence på området, vil Ole Søvsø Nielsen ikke ud med størrelsen på Urban Gyms markedsføringsbudget – andet end, at ‘det er i millionklassen’.