To tv-produktionsselskaber, Strix og Gong, har slået pjalterne sammen og placerer sig dermed blandt landets fem største af sin slags.
Med fusionen følger også et fornyet fokus på branded content. Strix har i to år haft en kommerciel branded content afdeling, der især har beskæftiget sig med image film og brand channels – med Tina Hueg ved roret.
Denne del fortsætter i det nye selskab og får følgeskab af en digital afdeling med særlig fokus på disciplinen. En afdeling ledet af programchef Kirstine Bjerre og digital producent Christina Tetens, der kommer fra hhv. tv-produktion og bureau- og kundesiden.
”Vi kommer med med en lidt anden indgangsvinkel, nemlig at bruge evnen til storytelling fra tv-fortællingen og blande den sammen med tankegangen fra reklameverdenen. Vi har på den måde øje for den gode historie sammen med en klar branding strategi,” siger Kirstine Bjerre.
Christina Tetens uddyber:
”Vi kommer med ekspertisen i at tilrettelægge et tv-program – herunder at finde de personlige, autentiske historiefortællere – og mixer det med den evne, som reklamebureauerne typisk kan levere: at gøre det rørende og vedkommende via f.eks. følelser og humor.”
Afdelingen har 3 fastansatte og er med en nylig tilknytning af 3 freelancere oppe på 11 freelancere i alt.
Kunderne spænder bredt – fra Johan Bülow Lakrids til DSB, for hvem man bl.a. har lavet filmen om lokoføreren Stig – se den forneden – og casen på Facebook, der skulle huske passagerer på at købe mad og drikke inden rejsen, fordi salgsvognene var blevet afskaffet.