Nyt trekløver i den danske eventbranche

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Have Kommunikation indgår strategisk samarbejde med to mindre virksomheder i event-branchen.

Have Kommunikation indgår strategisk samarbejde med to mindre aktører inden for eventområdet for at imødegå de forandringer, der sker på eventomådet.

Ifølge Have Kommunikation bliver der stadig større forventninger til aktører inden for eventbranchen og det betyder, at kvaliteten konstant skal skærpes.

Samtidig får events en mere fremtrædende plads i både offentlige og private virksomheder og flere byer ønsker at profilere sig på kultur- og sportsbegivenheder.

Den ene samarbejdspartner er Volcano Concepts, der arbejder med forskellige bands, blandt andet Nephew og Kashmir og har været involveret i Royal Unibrews kampagne ‘Tak Rock’.

Den anden er Pankoke Consult, der beskriver sig som ‘en mindre konsulentvirksomhed, der løser opgaver inden for strategi, innovation og udvikling’.

De tre virksomheder satser på at alt omkring en begivenhed – konceptudvikling, produktion, sponsorer, merchandising og så videre vil blive styrket igennem samarbejdet. Og i en pressemeddelelse påpeger de hver især deres styrker:

Have Kommunikations, hvis stifter, Christian Have, for et par måneder siden blev medlem af bestyrelsen i et nyt kommunikations-akademi, skal i samarbejdet stå for det kommunikationsmæssige, Volcano Concepts vil stå for det produktionsmæssige aspekt, mens Pankoke Consult skal stå for det strategiske.

Michael Feder, direktør for Have Kommunikation, siger i pressemeddelelsen:

“Have Kommunikation har arbejdet med events og begivenheder og udvikling af disse i mange år, både nationalt og internationalt. Det er helt naturligt for os at lave en alliance med to af de bedste aktører herhjemme – nemlig Volcano og Pankoke – så vi bedst muligt kan imødekomme de nye udfordringer og behov, der er i branchen.”