Af Peter Engholm 25@mail.dk

Tæt På kiler sig ind på ugebladsmarkedet. To bureauer har – på kort tid – bistået bladet, der havde premiere onsdag.

Tæt På repræsenterer ikke kun en nyhed på markedet for kulørte ugeblade, men også noget nærmest anakronistisk: Lanceringen af noget så analogt som et printmedie i 2016.

Det nye ugeblad er … et blad, og i første omgang ikke også et digitalt produkt. Tæt På skal leve af at sælge blade i kioskerne, og til dét formål har udgiveren, Bladfabrikken med Karsten Ree som majoritetsejer, allieret sig med to bureauer.

Erling Tind Larsen, ansvarshavende direktør og partner i Bladfabrikken, siger:

”BPN er vores mediabureau. De henvendte sig – som det eneste bureau – til os, da planerne om Tæt På blev præsenteret. Vores tanke var i første omgang, at det kunne vi – i lighed med alt andet i forbindelse med bladet – klare selv. Men deres målgruppe-analyse og forslag til medieplan overbeviste os hurtigt om det fornuftige i et samarbejde.”

img_2218

Dette skete tre uger før lanceringen, og da planen fra Mediabrands-bureauet koncentrerede sig om indrykninger på TV 2 Charlie, lå det hurtigt i kortene, at der også skulle produceres en TVC.

Og det krævede et reklamebureau.

”Der var reelt hverken tid til en pitch eller en dialog-runde. Det blev baseret på vores forhåndskendskab, og valget faldt på Advance. Af samme tidsmæssige hensyn blev det ikke den brandende, men den klassiske, taktisk-orienterede model. Vi præsenterer bladets forside og hovedhistorierne,” siger Erling Tind Larsen.

Timingen var afgørende, og bladdirektøren fremhæver effektiviteten hos Advance, der fra torsdag til mandag fik produceret reklamefilmen.

Erling Tind Larsen benytter samtidig lejligheden til at understrege, at Tæt På – med BPN og Advance – indtil videre ikke er på udkig efter andre bureau-ydelser.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club