Af Peter Engholm 25@mail.dk

625 ledere modtager i dag en hilsen fra vindmøllegiganten i form af LinkedIn-mail, en personlig udgave af Businessweek og et skræddersyet website fra Vertic, der nu skal stå sin prøve.

I foråret gennemførrte det danske bureau Vertic, et digitalt projekt for Vestas – et site med så omfattende et indhold, at det kan bruges til at skræddersy kommunikationen til vidt forskellige interessenter.

Og nu skal projektet til eksamen – i fuldt pensum. For i dag lanceres en 1-til-1 kampagne rettet mod 625 topchefer for globale koncerner som f.eks. PepsiCo, Deutsche Bank, Microsoft og Starbucks.

Formålet med kampagnen er ikke kun at få koncernerne til at investere i vindenergi, men også at lægge kortene på bordet over for deres brugere: Hvilken energi bruger de til at holde deres forretning kørende.

Via LinkedIn sendes en mail til toplederen, der også modtager en personlig udgave af Businessweek – inkl. et brev fra Vestas-chef Ditlev Engel og koncernmarketingchef Morten Albæk samt et 16-siders indstik med koncern-specifikke data.

Kommunikationen henviser til hjemmesiden EnergyTransparency.com, som er bygget på den platform, der blev udviklet tidligere på året, og hvor brugeren har mulighed for at se skræddersyet 1:1 information om sin egen virksomhed. Det kunne f.eks. være information om det faktum, at X-procent af forbrugerne på Y-marked i højere grad vil anbefale at købe eller betale en merpris for deres produkter, hvis de er produceret af vindenergi i stedet for fossile brændstoffer.

Således kan den enkelte modtager se business-casen for sin egen virksomhed, da Vestas i samarbejde med Vertic har skabt et beregner-modul, så man kan regne virksomhedens fordele igennem ved at investere yderligere i vindenergi og andre former for vedvarende energi.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club