Af Peter Engholm 25@mail.dk

Den første film var stor, den anden var større – og den tredje slår de to andre. Old Spice-manden, der nu er på en duft-ferie, blev vist 3,4 mio. gange i sin første uge. Men er magien forduftet?

Old Spice og Wieden+Kennedy har fat i et sikkert hit. Den første reklamefilm blev kåret til verdens bedste og blev årets mest seete, og den anden fulgte træfsikkert i sporet på den første.

Derudover blev der skabt næsten 200 mindre film, så det har i den grad været fast arbejde for Isaiah Mustafa at være Old Spice-manden.

Sidst i januar fulgte så en teaser til en ny omgang egentlige reklamefilm – en teaser, der lovede lærerige film med en underholdningsværdi second to none.

Nu kommer så den tredje film, der slår de to andre. Den første kastede 2,1 mio. visninger af sig i den første uge efter lanceringen, den anden nappede 2,5 mio. visninger, mens den tredje, med titlen “Scent Vacation”, ifølge Visual Measures og AdAge er blevet vist 3,4 mio. gange i sin første uge.

Og underholdningsværdien fejler da heller ingenting, og 3,4 mio. visninger kan ikke tage fejl … men hvor de to første film var stort set uden computerskabte effekter, så ser den nye 30-sekunders film ud til at fået sin anstændige andel af CGI med turen fra sandstrand over bjergtop med ged, harpe og fyrværkeri til flygelet, hvor Isiah lægger henslængt med jordbær og chokoladefontæne.

Magien i de to første film bestod især i det elegante, men givetvis omstændige, fravalg af CGI. Og det er tankevækkende, at den højest vurderede kommentar på YouTube er denne:

Hello viewers. Look at this commercial, now back to the old ones. Back to new, now back to old.


Sadly, this isn’t one of the old ones, but if it stopped using CGI and started having actual sets again, it could be as awesome as them.


Look down, back up. Where are you? You’re in a comment thread, with people who think this is as good as the old

ones.


What’s in your hand? I have it. It’s an award for making an awesome commercial. Anything is possible when you use real sets.


I’m on a tangent.

 

 

 

Kommentarer

  1. Det er sgu da kejserens nye klæder – udsat for tidens mulige teknologiske finurligheder. Verdens bedste reklamefilm. Come on!

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club