Af Peter Engholm 25@mail.dk

En dansk og en svensk bureaukonkurrence har fundet deres afgørelse – med samme udfald. Nemlig Dong og den svenske konkurrent Vattenfall.

OMD levede op sin favoritværdighed i bureaukonkurrencen om Dongs mediabudget. Bureaubiz erfarer, at konkurrencen således er faldet ud til fordel for OMD, og at budgettet derfor flytter fra Mediabroker.

Men samtidig er der faldet en afgørelse i en svensk konkurrence om Vattenfalls nordiske budget. Også her vandt OMD.

Der er det specielle ved denne konkurrence, at den startede allerede i begyndelsen af 2008, men afgørelsen er blevet stærkt forsinket, således at OMD vinder begge budgetter nogenlunde samtidig – altså Dong til OMD i Danmark, og Vattenfall til OMD i Sverige.

Dong og Vattenfall er konkurrenter og arbejder begge internationalt. Selskaberne vil således kunne støde på hinanden på forskellige markeder.

Bureaubiz har uden held søgt at få kommentarer fra de involverede parter. Dongs konkurrence har haft et usædvanligt forløb, idet 2 ud af 5 deltagere – IUM og Mediabroker – trak sig, fordi de ikke vurderede chancerne for at vinde særligt store. OMD var således oppe imod Carat og Mediacom, der er i familie med Mediabroker. 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club