OMD har vundet Levi’s globale budget

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Samtidig har jeans-kæmpen udvidet samarbejdet på det kreative budget med et amerikansk bureau.

Bartle Bogle Hegarty har fejret mange triumfer gennem sit mangeårige samarbejde med Levi’s, men efter næsten 30 år gik parterne fra hinanden i sommer.

Samtidig var samarbejdet med Wieden & Kennedy etableret, og det bliver nu udvidet, så bureauet også skal stå for den globale udvikling.

Samtidig har Levi’s også gennemført en konkurrence på mediebudgettet, og her vandt OMD.

Det er på mediebudgettet, beslutningen får effekt i Danmark.

Levi’s er en kunde, der kører meget centralt og indtil i sommer havde man i Skandinavien kun en lille marketingafdeling i Stockholm. Den er nu nedlagt og flyttet til Bruxelles. I stedet skal der dog ansættes en marketing- og PR-talsmand for Skandinavien med sæde i Stockholm.

Det betyder, at OMD i Danmark bliver dem, der kan give Levi’s de nødvendige insights for at kunne håndtere en markedsføring i Danmark.