Af Peter Engholm 25@mail.dk

Førstepladsen er dog langt fra så suveræn som sidste år. Mindshare haler ind.

Den internationale Gunn Report registrerer uddelingen af reklamepriser på globalt plan og opgør på det grundlag en hitliste over de mest vindende bureauer.

Inden for mediabureauer har OMD toppet listen siden den første gang blev udarbejdet – og således også for 2009, hvilket så bliver femte gang.

Men førstepladsen er dog ikke så suveræn som sidste år, hvor OMD scorede næsten dobbelt så mange point som Mindshare, der indtager årets 2. plads. I år er stillingen 155-131 mellem de to bureauer.

OMD vinder bl.a. på arbejde for McDonald’s og Vodafone, mens Carat-kunden Adidas topper listen som den mest kreative annoncør hvad angår anvendelsen af media. Efterfulgt af McDonald’s, Vodafone og Nokia.

Når det gælder image-analyser, har OMD i mange år været suveræn i Danmark. Således vandt bureauet også denne seneste, som Bureaubiz offentliggjorde for nogle uger siden. Her kunne man dog også iagttage nogle sprækker i OMD-fortet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club