Af Peter Engholm 25@mail.dk

Miinto.dk indtjente tre gange så meget på sin julekampagne i forhold til året før. Det tilskriver online detailforretningen en tv-kampagne kreeret af UncleGrey.

Forretninger fortæller gerne om deres succes og fremgang – og gerne i pressemeddelelser, men det er ikke hver dag, at bureau-partneren bliver fremhævet som årsagen til fremgangen.

Det er ikke desto mindre tilfældet med miinto.dk, der er blandt de største online detailforretninger inden for mode i Danmark.

”I tæt samarbejde med bureauet, UncleGrey, er det blandt andet lykkedes at skabe en kampagne til TV, som har bevirket en enorm vækst i julemåneden (…) Toplinjevæksten for julekampagnen udgør således den største i virksomhedens historie,” hedder det i en pressemeddelelse, hvor ”nogle vellykkede anslag på TV i december” var med til at sikre Miinto en indtjeningsvækst på mere end 300 pct. i forhold til sidste år.

Adm. direktør for miinto.dk, Konrad Kierklo, kalder UncleGrey og TV2 “uvurderlige partnere” og er tilfreds, omend med et forsigtigt syn på fremtiden:

”Ingen tvivl om at vi er glade og stolte over den fremgang, vi her har fået – ikke mindst fordi vi har formået at holde bundlinjen intakt. Vi har sammen med UncleGrey og TV2 i vores kampagner fokuseret på et godt kreativt output, der fungerer på alle platforme samt en skarp målretning af vores budskaber til vores kunder. Men der er ingen tvivl om, at konkurrencen kun vedbliver med at være hårdere inden for vores branche, så vi er allerede videre og i fuld gang med at prøve at blive endnu bedre,” hedder det i pressemeddelelsen.

Med til den positive udvikling og de store kampagner hører ifølge Kierklo også, at Nørreport station i København blev omdannet til Danmarks største virtuelle tøjbutik i en periode på 14 dage i november.

Miinto havde næsten 40 mio. besøg i 2014. Omsætningen forventes at overstige 300 mio. kr. 1500 fysiske modebutikker er tilknyttet platformen på tværs af Skandinavien og Holland, og med mere end 100.000 produkter online placerer miinto sig blandt de største modesites i Europa.

Kommentarer

  1. Are you kidding me?

    Godt kreativt indhold? Ovenstående må være blandt noget af det meste gennemsnitlige ligegyldige indhold der laves. Hele denne historie lugter. Miinto har været ved at smide Grey ud over flere omgange og det kan da næppe være udgangspunktet for et godt samarbejde.

    I det hele taget virker Grey for tiden markant bedre til at skaffe kunder og skabe PR via disse kunder end til reelt at lave interessant indhold. Det kunne de ellers engang (for laaaang tid siden), men måske kan man bare lande kunder igen og igen på fordums tids bedrifter?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club