Op på cyklen igen: Harley vælger nye bureauer efter fyring

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Harley-Davidson blev i forrige måned fyret af sit bureau efter 31 års samarbejde. Nu har MC-ikonet fundet afløseren + to nye.

I forrige måned sagde Harley-Davidsons bureau siden 1979, Carmichael Lynch, farvel til kunden. Bureauet havde taget brandet så langt, man kunne gå – lød forklaringen.

Harley-Davidson havde igennem nogen tid arbejdet med en gruppe forskellige bureaupartnere, som man agtede at køre videre med – uden at supplere med et nyt.

Udmeldingen kan ses som et forsøg på at undgå at drukne i bureauhenvendelser, for i mellemtiden gik man i gang med at finde nogen, der kunne bistå med kreative ideer, skriver AdAge.

Og nu har Harley-Davidson valgt Victors & Spoils som kreativt bureau.

Samtidig er Starcom nyt mediabureau efter en bureaukonkurrence, og det unge bureau Digitas er, som navnet antyder, valgt som nyt digitalt bureau.