Operate finder ny digital direktør hos Advice Digital

Peter Engholm
25@mail.dk

Stigende efterspørgsel på digitale ydelser får et af landets største PR-bureauer til at “bygge ovenpå” med en digital direktør hentet udefra.

Operate styrker sin digitale profil med ansættelsen af Ina Rosen, der 1. september træder ind i en stilling som digital direktør på PR-bureauet.

Ina Rosen, der har en sociologifaglig ph.d. fra Lunds universitet, har rundt regnet 10 års digital bureauerfaring – senest fra Advice Digtal, hvor hun har været chefkonsulent.

Hos Operate bliver hendes opgave at sikre endnu mere skub i den digitale udvikling i kommunikationsvirksomheden.  

”Vi oplever generelt en kraftig efterspørgsel efter digitale løsninger. Det kan være alt fra social media-kampagner, over en budget-app målrettet unge til en responsiv hjemmeside om affaldsforebyggelse. Med ansættelsen af Ina bygger vi nu ovenpå og styrker den digitale udvikling i virksomheden”, siger adm. direktør i Operate, John Pedersen i en pressemeddelelse.

For Ina Rosen handler den digitale udvikling i høj grad om at tænke digitale løsninger som et strategisk værktøj, der gør en forskel og skaber reel værdi hos brugeren.

”Operate har allerede vist, at der kan leveres gode digitale løsninger. Senest med Lommebudget-appen, der er lavet ud fra en filosofi om, at det er nemmest at få de unge til at lægge et budget og forstå vigtigheden i at gøre det, hvis de har et digitalt redskab ved hånden, som kan hjælpe dem med at holde styr på forbruget. Min opgave bliver derfor ikke at bygge en digital afdeling op fra bunden, men at sætte endnu mere kul på den nuværende udvikling i Operate”, siger Ina Rosen.