Oplev Dagmar – en gourmet-juice, der er et alternativ til vin

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Sammen med Montdor har Rynkeby udviklet et helt nyt produkt, der skal styrke selskabets position hos restauranter og cafeer. Projektet har været to år undervejs.

Selv om du ikke er til vin, kan du nu – lige som vin-kendere – dreje glasset mellem fingrene og vurdere indholdet. Men det du skal bedømme vil være en helt ny gourmet-juice fra Rynkeby.

Firmaet har sin abe til forbrugermarkedsføringen, men vil gerne styrke sin position på Horeca-markedet, og til det formål har man valgt at udviklet et helt nyt produkt, der kan være et alternativ til vin. Men med samme oplevelse.

Det er bureauet Montdor, der sammen med Rynkebys marketing- og innovationsafdelinger, eksterne researchere og eksperter inden for mad og vin, har udviklet den nye juice.

Den er baseret på naturlige ingredienser som bær, frugt, urter og krydderier og findes i seks varianter.

Den nye ikke-vin sælges til cafeer, restauranter, hoteller og kantiner (Horeca-markedet) og skal brande hele virksomheden både internt og eksternt.

”Det nye produkt skal repræsentere det ypperste og vise, at Rynkeby ikke bare er Nordens største, men også Nordens bedste producent af juice og saft. Målet er at løfte barren for hele Rynkebys indsats i Horeca,” siger Nordic Marketing Manager i Rynkeby, Sanne Lundsgaard Rasmussen.

Montdors involvering har bl.a. været at udarbejde den overordnede strategi, udvikle konceptet og designe emballage, website og alt øvrigt materiale.

Arbejdet med koncept og design har handlet om at finde ind til den gode historie bag produktet. Navnet Dagmar stammer fra Rynkebys stifter Inger Rasmussens datter Dagmar Andreasen. En modig dame, der var forud for sin tid og fuld af markante holdninger. Karaktertræk der passer godt på den nye serie, som der står i pressemeddelelsen.

Designet arbejder med karakteristika, der kendes fra vinens verden – blandt andet en specialdesignet typografi og en farvekodning, der tager afsæt i ingredienserne.

Laust Pedersson, Kreativ Direktør hos Montdor, siger om det nye produkt:

”Ambitionen er jo, at Dagmar-serien skal tilbyde restaurantgæster, der ikke ønsker alkohol i glasset en reel erstatning for vin. Derfor har design- og konceptudviklingen også handlet om at skabe samme eksklusive fornemmelse, som gæster, der sidder med en fin fransk vin, får.”