Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Montdor er buldret frem i de sidste to år. I det seneste år voksede man dog ikke kun på toplinjen men også på personaleomkostningerne.

Oplevelsen er stadig kernen i Montdors ydelse, men bureauet har gjort sit produkt bredere, og det har kunderne taget godt imod.

På blot to år er Montdor blevet næsten dobbelt så stort fra en bruttoavance på omkring 11 mio. kr. til godt 21 mio. i seneste regnskabsår.

Specielt fra 2014 til 2015 gik det stærkt, men også det seneste regnskabsår (bureauet slutter regnskab d. 30. april) har været godt. Bureauets bruttoavance blev omkring 3 mio. kr. større.

Det var dog ikke kun bruttoavancen, der voksede – det gjorde personaleomkostningerne også, og det kan ses på bundlinjen, hvor der forsvandt lidt over en million kroner.

Det bekymrer dog ikke adm. direktør Dion Guldbjerg.

“Vi er ikke et bureau, der kører på nogle hårde økonomiske målsætninger. For os er kulturen vigtigere,” siger Dion Guldbjerg og fortsætter:

“Når det er sagt, så forventer vi dog et voksende overskud. Årsagen til faldet i det seneste år er, at vi har foretaget en række investeringer i en opgradering af vores kompetencer, og det tager normalt lidt tid, før sådan nogen viser effekt på toplinjen.”

Dion Guldbjerg fortæller, at investeringerne ikke kun gælder flere folk.

“Vores udgangspunkt er fortsat oplevelsen, men i dag vil vi sige, at vi tager kunderne på en samlet rejse. Vi leverer branding, vi bygger oplevelsen, folder den ud digitalt og er med til at lukke salget i detailhandlen,” siger Dion Guldbjerg og fortsætter:

“At kunne levere på den samlede pakke har indebåret et behov for at opruste på kompetencer, og derfor har vi været ude og ansætte nogle seniorkompetencer. Det koster selvfølgelig nogle penge.”

Nøgletal for Mont Dor

  • Bruttoavance 21,3 mio. kr. +16,4 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 626.471 kr. -4,1 pct.
  • Lønandel 75,7 (68,6)
  • Resultat af primær drift +0,393 mio. kr. -74,2 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club