Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

M3 Research i Odense satser på en specialisering på analysemarkedet. Firmaet vil være en konkurrencedygtig indsamler af data til kunder der selv kan fortolke.

Krise er ikke et ord der bruges hos den fynske analysevirksomhed, M3 Research. Helt konkret har man netop udvidet med tre nye ansatte. Men dermed er det ikke slut.

Virksomheden melder at være gået fra 1 til 15 ansatte på de to år, den har eksisteret, og forventningen er at være 20 medarbejdere ved udgangen af 2010.

Samtidig flytter virksomheden nu til nyindrettede lokaler på Odense Havn, hvor der er plads til 30 medarbejdere.

M3 Researchs koncept er at fungere som outsourcing af dataindsamling for både analyseinstitutter, konsulentvirksomheder samt reklame- og mediabureauer og andre professionelle analysekøbere. D.v.s. folk der selv kan håndtere fortolkning og anvendelse af data.

“Jeg mener, der sker en specialisering på markedet, hvor man enten skal fokusere på at være effektiv på dataindsamling eller på at være god til at anvende data,” siger Mik S. Oddershede, der stiftede M3 Research for 3 år siden.

“Det er en meget ressource krævende opgave at opretholde et internetpanel, hvor man både skal varetage det IT- og analysetekniske. Samtidig skal virksomheden varetage panelmanagement og -rekruttering,” siger Mik Oddershede og fortsætter:

“Til gengæld er der en selvforstærkende effekt i at have succes på dette område. Flere kunder giver mulighed for at opretholde og udvikle store paneler. Og store paneler giver mulighed for at gennemføre undersøgelser i såvel brede som smalle målgrupper.”

M3 Research har fra starten satset på at have paneler i både Danmark, Norge, Sverige og Finland, så man også kan tilbyde dataindsamling på tværs af landegrænserne.

Virksomheden startede i 2007 og opnåede i sine første 16 måneders regnskab et bruttoresultat på 0,8 mio. kr. og et underskud på 0,214 mio. I de efterfølgende 12 måneder – kalenderåret 2009 – blev bruttoresultatet 3,5 mio. kr. og der var et overskud på 1,351 mio. kr. før skat – og altså incl. tilknyttede selskaber.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club