Nogle gange fremhæver man et stykke arbejde for alt det, det ikke er. Organdonor-kampagnen “Tag stilling nu” fra Sundhedsstyrelsen og Trandsplantationsgruppen har fået prisen “Columbusægget” af IAA, International Advertising Association, for en del ikke’r:
“Vi var imponerede over, hvordan det lykkedes at kommunikere et både følelsesmæssigt meget svært og også teknisk svært og komplicereet budskab UDEN at tale ned til modtageren. Det er INGEN løftede pegefingre, INTET formynderi, og der tales IKKE til den dårlige samvittighed – hvilket ligger næsten lige for at gøre, når det handler om organdonation”.
Det er ikke Bureaubiz’ fremhævelser, men dommerkomiteens. Reklamen tillader – i modsætning til tidligere års donorkampagner – muligheden for at sige nej.
I alt 21 public service-kampagner var indset, og ud over vinderen fandt dommerkomiteen det relevant at fremhæve yderligere tre arbejder:
- Hjerteforeningens kampagne “Kvinder længe leve” udført Sunrise.
- Klima- og energiministeriets samt Miljøministeriets kampagne “1 ton mindre” udført af Resenbro + Partners samt Publikum Kommunikation.
- Råden for Større Færdselssikkerheds kampagne “Ta 10 af farten” udført af The Aid Agency og PS-Communication.