Organisationsændring koster TV 2’s digitale brandingchef jobbet

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

To kreative teams er lagt sammen og man vil arbejde mod platforms-uafhængighed. Ændringerne indebærer et farvel til Head of Digital Branding, Morten Saxnæs.

TV 2s marketingchef Jacob Weinreich, der blev ansat i foråret, har foretaget en organisationsændring med henblik på blive platformsuafhængig.

“Generelt flytter vi hele TV 2 Marketing mod et platformsuafhængigt univers. Jeg har et ønske om, at vi fremadrettet lykkes med at lave kreative koncepter, hvor alle platforme tænkes ind fra starten. Vi opererer i en traditionel branche med stærke fagligheder indenfor flere discipliner i marketing. Vi sætter nu det lange lys på og tager et stort skridt mod udarbejdelse af platformsuafhængige koncepter.”

Ændringen består i, at de to kreative teams, er lagt sammen under kreativ chef Carsten Støttrup, der har været hos TV 2 i et lille år.

Desuden får organisationsændringen den konsekvens, at den digitale brandingchef Morten Saxnæs efter gensidig overenskomst har valgt at stoppe ved udgangen af december måned.

Morten Saxnæs, der har været hos TV 2 i 2½ år, kom i sin tid fra Wibroe, Duckert & Partners. Han siger om årsagen til sin fratræden:

“Med organisationsændringen er min rolle ændret og desuden ser ledelsen og jeg forskelligt på marketings rolle i den moderne medievirkelighed. Derfor er det en oplagt tid til at hive stikket, og sige tak for to fantastiske år. Jeg ved ikke, hvad jeg skal lave endnu, men ser først og fremmest frem til en lang juleferie, og så ser vi hvad der sker,” siger Morten Saxnæs.

Morten Saxnæs får nogle fine ord med på vejen af Jacob Weinreich:

“Jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige en stor tak til Sax. Det er kort og godt imponerende, hvad der er opnået i den tid, han har været på TV 2. Der var næppe mange, der for 24 måneder siden havde forventet, at TV 2 skulle blive branchens førende på de sociale medier. Den position er vi lykkedes med, og det er Sax’ svendestykke.” 



Hvordan vil I sikre positionen på de sociale medier?

“Vi er nået fantastisk langt allerede. Jeg tror dog stadig på, at vores digitale fokus bliver endnu skarpere fremover. Hvor det digitale fokus primært levede i et enkelt team, flytter det nu ud på alle skriveborde og ind i alle klippesuites. Det er en markant oprustning som vil konsolidere vores position fremover, “ siger Jacob Weinreich, der samtidig fortæller, at Morten Saxnæs’ job vil blive genbesat.

Det blev i øvrigt for få dage siden meldt ud, at Anders Blauenfeldt, er ansat i en nyoprettet stilling som ny digital direktør, og indtræder i koncernledelsen.