Orkla vælger leadbureau til en af årets største satsninger

Peter Engholm
25@mail.dk

Grandiosa er en populær frysepizza, men Orkla Foods Danmark ønsker at opbygge et brand, og til dét formål har man valgt et leadbureau. Se teaserfilm her.

Kategorien vokser, og det gør konkurrencen også. Derfor skal Grandiosa Pizza skille sig markant ud, lyder målet for Orkla Foods Danmark.

Grandiosa er en af koncernens største satsninger i 2016, og til dét formål er community-bureauet Very blevet valgt som leadbureau.

Parterne har udarbejdet en overordnet strategi inkl. emballagedesign, kreativt univers samt medievalg for lanceringen af Grandiosa Pizza.

Det kreative univers tager primært afsæt i digitale platforme. Udgangspunktet er et livsstilsunivers, som over de næste uger vil introducere, hvad det vil sige, at leve livet ’like a Grandiosa’.

Allerede nu kan man se de første teasere, men kampagnen foldes først ud, når Grandiosa rammer butikkerne fra påsken og frem.

https://www.youtube.com/watch?v=V4GFfcMCG_0

Emballagedesignet er udviklet med en samarbejdspartner, som også først afsløres i sammenhæng med lanceringen.

Hos Orkla Food Danmark siger marketing- og innovationsdirektør Mette Johansen om samarbejdet med Very:

”Selvfølgelig har vi en målsætning om at skabe et højt kendskab til vores produkt, men vi har samtidig også en ambition om at bygge et brand. Hvis vi skal have taletid i målgruppen, er det en forudsætning, at vi har noget at tale om. Og da vi undersøgte markedet for bureauer, blev vi inspireret af Verys insightmodel og deres strategiske tilgang, hvor præmissen er at sikre produktet og brandet har størst mulig relevans i kernemålgruppen.”

Hos Very udtrykker Thomas Bjerg, stifter og ejer, sin begejstring således:

”Det er sjældent, at man får muligheden for at arbejde hele vejen rundt om et brand og både få muligheden for at lave strategien og samtidig være helt nede i detaljen og få indflydelse på emballage og navn. Det giver muligheden for at skabe en sammenhæng, der giver en stærk synergi mellem alle budskaber og aktiviteter.”