Af Pressemeddelelse

Pressemeddelelsen på Dansk Annoncørforenings nye initiativ er usædvanligt polemisk, så her kommer den i sin fulde ordlyd.

Reklamebureauerne mener ikke, at indtjeningen i in-house produktionsselskaber er noget problem, den er i bedste fald marginal, det bliver vist kaldt et meget lille guldæg. Og i virkelighedens verden bliver samarbejdet og hele filmprocessen meget lettere af at bureauet betjener sig af et in-house produktionsselskab. Og selvom in-house selskabet kontrollerer alle prisforslag, så giver det ikke problemer med objektiviteten, for det er altid det bedste tilbud, der bliver valgt.

Mod så overvældende en bevisbyrde, kan jeg kun beklage min uvidenhed, som helt rimeligt er blevet påpeget af Jan Olsen, Henrik Juul og Johnny Henriksen alle bureaufolk, som har stor ekspertise indenfor produktion af reklamefilm. Så det har jeg naturligvis umådelig respekt for og jeg acceptere derfor overskriftens karakteristik af mig.

Problemet er, at en del annoncører (og det er jo mine medlemmer) går og knurrer lidt. De var måske ikke helt enige i bureauernes udlægning af teksten, men omvendt ville de jo heller ikke lægge sig ud med deres bureau, især ikke når det gjaldt sager, hvor der måske ikke var den helt store indsigt.

Så gode råd var dyre: Jeg måtte gøre noget for – om muligt – at rette op på mit flossede renommé, hjælpe annoncørerne og forbedre samarbejdet med reklamebureauerne.

Derfor har Dansk Annoncørforening valgt at etablere et samarbejde med Walther Jensen, som har 30 års erfaring fra film- og reklamebranchen. Han har arbejdet som instruktør, producer og bureauproducer og har været involveret i mere end 1000 filmproduktioner.

Dette skulle hjælpe til at professionalisere samarbejdet mellem annoncør og reklamebureau i forbindelse med produktion af film. Da vi har undersøgt hvor skoen trykker, vil Walther udbyde ydelser i netop de kategorier:

  • Budgetgennemgang
  • Bliv en bedre indkøber
  • Hvorfor vælge film
  • En ekspert på bænken.

Vi ser frem til et frugtbart samarbejde mellem annoncør, Walther Jensen og reklamebureauet.

Kommentarer

  1. Jeg vil nu ikke kalde den polemisk snarere humoristisk – tilsat en knivspids sarkasme, thi humor uden kant er som julen uden sne. Meningen var at stede diskussionen til hvile ikke genoplive den.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club