Overraskende bureauvalg hos Nupo

Peter Engholm
25@mail.dk

En Nupo-film blev belønnet ved Creative Circle Award, men Bates mistede kunden. Nu er et nyt fundet, og valget er umiddelbart overraskende, for det nye er kendt som et digitalt bureau.

Bates lavede en reklamefilm for Nupo – om Eric, der mistænker sin kone for utroskab – der blev belønnet ved Creative Circle Award og skabte ”en enorm awareness”, som Nupos adm. direktør, Jesper Schmith Kampmann, har fortalt Bureaubiz.

Filmen var en del af den succes, Nupo har haft de seneste år, men glæden ved samarbejdet blev kortvarig, for Nupo stoppede op, trådte to skridt tilbage – og sagde farvel til ikke bare Bates, men også Brandhouse Digital, der havde været Nupos bureau gennem længere tid.

Nupos reason-for-being blev redefineret, så der nu tales om at hjælpe mennesker med at forbedre deres liv, hvilket ikke udelukkende omfatter vægttab. Og hvordan løses denne opgave? Det er, hvad et nyt bureau skal hjælpe med.

”Vores kommende bureau bliver leadbureau. Vi har kig på enten et reklamebureau, der ejer et digitalbureau, eller et digitalbureau, der har søsterbureau i samme koncern,” sagde Jesper Schmith Kampmann op til bureauvalget.

Og nu er valget truffet – og det er blevet Hello Group. Det må karakteriseres som et overraskende valg – i hvert fald i forhold til direktørens udtalelser – da Hello Group ikke er kendt som et reklamebureau, der ejer et digitalt bureau eller en del af en koncern med søsterbureauer.

Men helt ukendte er parterne ikke over for hinanden: Således er Nupos marketingchef, Jannie Søgaard, gift med Nikolai Kronborg, der 1. marts kom til Hello Group – fra Brandhouse Digital – som kommerciel direktør.

I forbindelse med Nikolai Kronborgs tiltrædelse sagde Hello Groups adm. direktør, Jakob Langemark:

”Vi ser ikke os selv som et digitalt bureau, men som et bureau til en digital tidsalder. Det handler om at skabe gode oplevelser uanset platform eller medie.”

Allerede nu har samarbejdet båret frugt, idet nedenstående spot for nylig blev lanceret på tv.

Det har igennem længere tid ikke været muligt at muligt at få en kommentar fra Jesper Schmith Kampmann til bureauvalget.

Mediacom er uforandet Nupos mediabureau og en del af Nupos strategiske advisoryboard, hvor også Hello Group får plads.