Pandora: To nye bureauer og en ny marketingdirektør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

To reklamebureauer er blevet til et, mediabureauet er skiftet – og så er der også kommet en ny marketingdirektør til.

Bureaukonkurrencen om Pandora er afgjort og faldt ud til Saatchi & Saatchi’s fordel.

Oprindeligt stod den mellem Saatchi og de to hidtidige bureauer, Halbye Kaag JWT og DDB, men sidstnævnte trak sig før sommerferien.

Samtidig har smykkefirmaet også valgt et nyt mediabureau. Her faldt valget på IUM.

Tidligere Nordisk film marketingdirektør, Mikkel Berg, har optrådt som konsulent på bureaukonkurrencen, men den rolle har nu udvidet sig, idet Mikkel Berg er blevet marketingdirektør i Pandora.

Samarbejdet med DDB er af nyere dato. Det blev etableret sidste forår med henblik på at skabe et koncept for en ny serie der rettede sig mod det mere traditionelle smykkemarked. Serien skulle lanceres i efteråret.

Det har ikke været muligt at få fat i hverken Mikkel Berg eller marketingchef Liselotte Hammer for at få bekræftet bureauskiftet eller høre, hvad der skal ske med markedsføringen – både af de velkendte Pandora-produkter samt den nye serie. Derfor har det heller ikke været muligt at få kommentarer til rygter om, at Pandora og DDB har en strid om rettigheder.

Pandora er et yderst succesrigt firma, der i 2008 voksede med 73 pct. til en omsætning på 1,9 mia. kr. og et overskud på 389 mio. kr.

Brøndby’s storsponsor, Jesper Nielsen fra Kasi Group, står for salget af Pandora i Tyskland.