Forældre – ja, især førstegangs-forældre – kan godt blive meget-meget bekymrede, når junior klynker, klager eller får feber.
Den usikkerhed skal en app for Panodil Junior afhjælpe. Panodil Junior er smertestillende og febersænkende produkter med acetylsalicylsyre – i gamle dage hed det bare hovedpinepiller.
Panodil Junior er et veletableret sub-brand til Panodil-mærket, og kunden til den nye app er GlaxoSmithKline i Tyskland (hvor medicinalgiganten har sit nordeuropæiske hovedkontor).
Sov trygt eller søg læge?
“App’en vil være rettet mod forældre med babyer eller små børn. De forældre kan have bekymringer og usikkerhed med et sygt barn, og der kan app’en svare på nogle af de ting,” forklarer Mikkel Arnoldi, healthcare director hos Vertic, der vandt opgaven i et udbud.
“Det er en service der kan hjælpe i den situation, også hvis man for eksempel er på rejse, hvor usikkerheden kan føles endnu større. Det kan være spørgsmål om symptomer, om sygdomme, om hvornår man bør søge læge.
Det handler ikke om at “pushe” produktet. Du kan typisk ikke få folk til at bruge en app alene baseret på et produkt. Der skal være reelt indhold og værdi for kunden,” siger han.
“Det drejer sig i langt højere grad om at skabe nogle services rundt om produktet for at opnå den ønskede kundeloyalitet.”
Fra fysisk form til app
Det materiale, der skal bruges, findes i dag fysisk – nu samles det i en app.
App’en udvikles i Vertics afdelinger i København og New York, i første omgang til iPhone og Android. Den lanceres til september. Den laves til Finland og Danmark, men også i en engelsksproget visualisering med henblik på senere at blive rullet ud på flere andre markeder.
Vertic har også lavet eller arbejdet på apps for andre healtcare-virksomheder som Lundbeck, Coloplast og Leo Pharma.