Par No. 1 fortsætter den stejle vækstkurve. Bureauet med hovedsæde i Viborg, sluttede regnskabsår 30. april, og det skete med bravour. Ikke bare kunne man endnu engang notere en markant vækst i bruttoavance – alle nøgletal blev også forbedret. Ikke mindst resultatet af primær drift, der blev mere end fire-doblet.
Samtidig ligger det allerede fast, at bureauet også i indeværende regnskabsår vil opnå en markant vækst. Alene fusionen med La Familia og Reklamebureauet Os, der endnu ikke er indregnet, vil bringe bureauet op på en bruttoavance over 80 mio. kr. og dermed formentlig en placering som et af Danmarks fem største reklamebureauer.
“Men vi er under alle omstændigheder fortsat i kraftig vækst. Efter de første 4-5 måneder af regnskabsåret er vi foran på vores basisforretning” siger adm. dir. Jørgen Hansen.
Også medarbejderne kan være glade. Gennemsnitslønnen er steget med 28 pct. Det skyldes dog ikke, at der har været lønfest.
“Vi har i en tilkøbt virksomhed haft en fysisk produktion til væsentlig lavere lønninger, som er blevet afviklet, og det har bragt vores gennemsnitslønninger tættere på branche-gennemsnittet”, siger Jørgen Hansen og tilføjer, at bureauet også er aktiv i Riga i Letland, hvor lønningerne er lavere. Uden disse aktiviteter, ville bureauet formentlig komme endnu tættere på branche-sittet.
Jørgen Hansen siger, at resultatet er tilfredsstillende – men man er ikke ovenud tilfreds.
“Vi har skubbet en snebold i gang, og vi fortsætter processen. Målet er at blive blandt de tre største bureauer. Men vi kunne formentlig væsentlig forbedre bundlinjen, hvis vi stoppede væksten nu”, siger Jørgen Hansen.
Bureauet har i øvrigt nu fået tidligere Y&R direktør Hans Henrik Rasmussen i bestyrelsen. Han udspringer af Reklamebureauet Os.
Nøgletal for Par No. 1
- Bruttoavancen 68 mio. kr. +54,5 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 715.789 kr. +37 pct.
- Lønandel 66 (70)
- Resultat af primær drift 4,471 mio. kr. +449 pct.