Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Frederik Zoega har det sidste år levet en omtumlet job tilværelse. Nu går han til Liquidminds som digital direktør.

Det er kun få måneder siden, Frederik Zoega blev præsenteret som en af tre medejere i det norskdominerede web-bureau, Apt Copenhagen.

En rolle han gik ind i efter at have måttet forlade Hjaltelin, Stahl & Electric i august sidste år – efter en ikke nærmere beskrevet uenighed.

Men Apt Copenhagen blev en fransk visit. Nu er han i stedet tiltrådt som digital direktør hos Liquidminds.

“Han har den rette profil til at kunne styrke vores digitale kompetencer, samtidig med at han har erfaring til at kunne tænke de digitale løsninger holistisk, så det er en integreret del af vores samlede kommunikationsarkitektur til kunden,” siger grundlægger og CEO i Liquidminds, Vibeke Nannerup.

Da Frederik Zoega i februar begyndte hos Apt, skete det med begrundelsen, at han prioriterede at vende tilbage til et mere rent digitalt set-up.

“Men jeg må erkende, at det var en fejl. Jeg er trives bedst i et mere holistisk set-up, og det har jeg draget konsekvensen af”, siger Frederik Zoega.

Han har mere end 10 års erfaring med digital markedsføring og har ud over Hjaltelin, Stahl & Electric og så været hos Framfab og Netpeople, og har løst opgaver for en lang række store danske og internationale kunder, bl.a. Nike Europe, Dell, Tuborg, Nykredit, Toyota og Telia.

Frederik Zoega får som digital director hos Liquidminds rollen som kommunikationsarkitekt sammen med ansvar for de digitale kompetencer.

“De traditionelle reklameformer on- og offline kan ikke længere tænkes som særskilte metoder, men som en del af samme løsning for at kunne lykkes” siger Frederik Zoega og forstætter:

“Bureauer, der ikke kan hjælpe deres kunder med kompetente, digitale løsninger vil komme længere og længere væk fra deres kunders verden og behov og blive overflødige i fremtiden. Brugerne er ligeglade med hvilke kanaler de nås gennem, så længe historien er troværdig og relevant”.

Liquidminds blev startet i oktober 2007 og tæller i dag 16 medarbejdere med kunder som bl.a. Royal Copenhagen, TV 2, Mercuri Urval og Nordisk Kellogg’s.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club