Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Ny strategi, vokseværk og nyt navn. Der har været fart på i Opening - det tidligere Aakjærs. Men nu har den adm. dir. valgt nye udfordringer efter blot to år på posten.

“Vi græder med det ene øje – og smiler med det andet.” Således formulerer Leif Bojesen situationen, efter at den adm. dir. for Vejle-bureauet Opening, Lars Bilde, har besluttet at forlade jobbet efter blot to år på posten.

Lars Bilde har taget imod et job som adm. dir. for Vejle-virksomheden Isabella, der producerer fortelte til campingvogne, og i stedet indtræder Leif Bojesen som adm. dir. Han er en af fem ligestillede partnere, og har haft posten før.

“Men vi ansatte Lars Bilde, fordi vi mente, vi havde behov for sparring på den udvikling, vi gerne så i bureauet. Og det er i høj grad lykkedes,” siger Leif Bojesen.

Opening hed tidligere Aakjærs og navneskiftet er udtryk for den nye strategi. Samtidig blev bureauet dobbelt så stort i seneste regnskabsår, så der har været fart på.

Men man kan ikke sige, at opgaven er fuldført. Det er derfor, Leif Bojesen taler om at græde med det ene øje.

“Selvfølgelig havde det været ønskeligt, at Lars Bilde var med på den fortsatte vej. Men det vigtige arbejde med at definere kursen er gjort – nu skal vi drifte, og vi er fem partnere i bureauet, der nok skal sikre kontinuiteten,” siger Leif Bojesen og fortsætter:

“Det er en stor udfordring, Lars Bilde har taget imod. Isabella er en stor og agtværdig Vejle-virksomhed, så det er et tilbud, der ikke kommer forbi hver dag. Derfor kan vi godt forstå, at han har ladet sig friste. Faktisk er vi en lille smule stolte over, at vi har leveret Isabellas nye direktør.”

Udover det strategiske skift og et nyt navn har de seneste par år også budt på overtagelse af Mediasyd og en flytning til nye lokaler i Havneparken.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club