Partners har tabt DSB – før tid

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Efter kun et år med kunden, skilles de to – årsagen er, at et samarbejde ikke mere gav mening.

En opsigtsvækkende skilsmisse har fundet sted. Wibroe, Duckert & Partners mister DSB kun et år efter, at bureauet ellers havde vundet kunden i en stor bureaukonkurrence, så udgangspunktet var ellers en flerårig kontrakt.

Det er dog ikke en kunde, der nogen sinde er blevet foldet ud, og DSB har også selv trukket sig tilbage i forhold til store kampagner oven på en del turbulens i mediemøllen.

Nyheden lanceres i Børsen i dag – meget diskret i et lille interview med Partners nye adm. dir., Louise Knauer. Heri siger hun, at bureauets rådgivning til DSB var at holde lav profil, og derfor gav det ingen mening at køre videre med det nuværende bureau setup.

Kommunikationsdirektør Lars Kaspersen, DSB, siger til Børsen Online:

”Dem, der følger os i medierne, har jo nok lagt mærke til, at vi er blevet meget mindre synlige på reklamefronten. Og i takt med, at vores budgetter er blevet mindre, er det begyndt ikke at give mening at have en fast rammeaftale med et reklamebureau,” siger Lars Kaspersen.

DSB vil nu gøre mere som TDC og udbyde opgaver, som alle kan byde ind på.

For Partners er det tredje store kundetab inden for det seneste 1-2 år. Tidligere har man måttet sige farvel til både TDC og Lotto. Louise Knauer vil dog ikke udtale sig om mulige konsekvenser.