Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

En af ni partnere på Mensch har valgt at forlade bureauet for at vende tilbage til sin arbejdsplads gennem en årrække. Desuden har to af bureauets kreative fundet vej til McCann.

Ude godt – hjemme bedst. For to år siden sagde Peter Boye farvel til Wibroe Duckert & Partners efter en årrække hos bureauet for i stedet at blive ny kreativ ledelse hos Saatchi & Saatchi sammen med Henrik Tvilling, der ligeledes kom fra Partners.

Blot et år senere sagde Peter Boye så farvel til Saatchi for i stedet at begynde hos Mensch. Og nu tager han så turen tilbage til udgangspunktet: Peter Boye vender tilbage til Wibroe, Duckert & Partners.

Mensch’s adm. dir. Bjørn Stene har kun godt at sige om Peter Boye.

“Han er et ordentligt menneske, som jeg holder meget af. Men han har fundet ud af, at han gerne vil tilbage til Partners. Det er ærgerligt, men sådan er det, og jeg ønsker ham det bedste,” siger Bjørn Stene, og konstaterer:

“Før var vi ni partnere – nu er vi otte.”

Det betyder dog ikke, at bureauet ikke er i gang med at rekruttere. Dels på grund af travlhed – og dels fordi to kreative sidst på efteråret valgte at forlade bureauet.

Cliff Kagawa Holm og Silas Jansson blev i foråret hentet til Mensch fra Bates, men det blev et kort bekendtskab.

“De ville gerne arbejde som et team, men sådan arbejder vi ikke her, og de har så konstateret, at Mensch nok ikke var noget for dem alligevel. Det må man respektere,” siger Børn Stene.

Deres afgang ligger tilbage i efteråret, og i første omgang arbejdede de free-lance. Nu har McCann så hentet de to som et nyt kreativt team.

McCann Copenhagen har fået mange nye kunder i det seneste år, og ønsker at udvide på de kreative hylder, fortæller adm. dir. Morten Ingemann.

Hverken adm. dir. Bjarne Spellerberg Orfelt, Wibroe, Duckert & Partners, eller Peter Boye har svaret på Bureaubiz’ henvendelse.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club