Wibroe, Duckert & Partners har tabt tre markante kunder i år og bureauet ser mere udfordret ud end nogensinde. Men der er fortsat så meget styrke i brandet, at man kan rekruttere blandt de bedste.
Det er ikke mange dage siden, at McKinsey-konsulenten Louise Knauer tiltrådte som ny adm. dir. efter Bjarne Spellerbergs overraskende afgang i forsommeren, og nu følger så en opsigtsvækkende nyansættelse.
Det er ikke lykkedes at få kontakt til nogen af de involverede, men nyheden er netop lagt på Børsen.
“Jeg har hele tiden set mig selv som en konsulent hos Mærsk i forhold til det her projekt med at få virksomheden i gang på sociale medier, og nu er projektet er nået til et punkt, hvor det ikke nødvendigvis er mine kompetencer, der er brug for længere. Da jeg så samtidig fik et spændende tilbud fra Partners, kunne jeg ikke sige nej,” siger Jonathan Wichmann til Børsen,
Han har i det seneste år stået bag en bemærkelsesværdig succes for Mærsk på de sociale medier. I skrivende stund er der næsten 1,5 mio. likes på Facebook. Men indsatsen stikker dybere. Jonathan Wichmann taler om kommunikation frem for marketing, og om høj engagement-score. For et lille år siden forklarede han på K-forum om indsatsen:
“Vi er i dag aktive på 10 forskellige sociale netværk med 10 forskellige formål. Vi har mere end 570.000 fans på Facebook. Og vi har med websitet Maersk Line Social skabt et hjem for vores tilstedeværelse i de sociale medier.”
Mærsk er desuden blevet belønnet for sin indsats på sociale medier med ’Social Media Campaign of the Year’ samt ’Community Presence’ ved European Digital Awards i Berlin.
Jonathan Wichmann kom til Mærsk i 2011 fra FranklyWeb, hvor han var i fem år.
Hos Partners kommer han bl.a. til at arbejde sammen med Morten Saxnæs, der også har et stærkt ry i forhold til de sociale medier.