Partners skal have ny adm. direktør – igen

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Henrik Juul træder ind i en mere fremtrædende rolle og Louise Knauer skal videre. Hun blev aldrig reelt registreret som direktør.

Overraskelsen var stor, da Bjarne Spellerberg Orfelt i slutningen af maj sidste år som et lyn fra en klar himmel blev fyret som direktør for Wibroe, Duckert & Partners, og McKinsey-konsulenten Louise Knauer præsenteret som hans afløser.

Siden begyndte hun at tale om big data og udlagde strategien over for Børsen således, at Partners ville ud af reklameindustrien.

Sammen med kreativ direktør Jesper Schmidt udgjorde hun ledelsen af bureauet.

Fornylig kom det så frem, at Jesper Schmidt har forladt bureauet og nu skal Louise Knauer så videre. Hun har løst opgaven forklarer Henrik Juul til Markedsføring.

“Det har hun gjort og gjort godt, og vi takker hende for indsatsen. Nu er opgaven løst, og hun skal videre. Det samme skal vi, for jeg tror på, at vi har det rigtige hold med den rigtige indstilling,” siger Henrik Juul til Markedsføring.

Det fremgår ikke præcist, hvordan ledelsen af bureauet ser ud, og hvem der er ny adm. dir. Rygter har placeret Heidi Skovhus i roillen, men til Markedsføring siger Henrik Juul:

“Vi er i dag samme størrelse, som da jeg startede på Partners, og har en ledelse domineret af top-senior-kreative. Hanne Schmidt, Christian Nielsen og jeg selv, med Heidi Skovhus på forretningsdelen.”

Den nye adm. dir. kan vise sig at være en gammel – nemlig Jan Duckert, der står noteret på posten i dag.

Realiteten er nemlig, at Louise Knauer aldrig blev rigtig direktør. På Linkedin står hun som CEO for Wibroe, Duckert & Partners – men i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen er hun ikke registreret tilsvarende – faktisk ikke engang i direktionen. Den rolle har Jan Duckert, og det er også ham, der underskrev regnskabet.

Da Bureaubiz i begyndelsen af juni spurgte Jan Duckert til dette forhold lød forklaringen, at han trådte ind på posten, da Bjarne Spellerberg blev fyret, og Louise Knauer kom først til nogle måneder senere. At hun ikke var blevet registreret som CEO var han først blevet opmærksom på i forbindelse med regnskabet – men det var ved at blive ordnet.

Det har i det hele taget været et omtumlet år hos Partners. Ud over Jesper Schmidts afgang og Louise Knauers rolleskift er der både kommet og gået folk.

Man købte i efteråret det lille netværksbureau, De Allierede med Christian Nielsen og Tina Ravn i spidsen. Desuden hentede man social media eksperten Jonathan Wichmann fra Mærsk og ansatte bl.a. Heidi Skovhus og Chaga Signe Bruun som henholdsvis Client Service Team Director og Creative Digital Chief.

Jonathan Wichmann forlod dog ret hurtigt bureauet igen, fordi han blev fristet af andre udfordringer. Thomas Torp sagde farvel før sommeren og fornylig har Tina Ravn så også meddelt sin afgang.

Til gengæld har Hanne Schmidt annonceret sin ankomst. Hun kommer fra et job som kreativ direktør og partner hos Bocca.