Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Gruppen af banker bag Swipp fortæller gerne, at de skal markedsføre sig til efteråret. Men de vil ikke fortælle, hvem der skal hjælpe dem.

MobilePay har været en enorm succes for Danske Bank – og tilsvarende en torn i øjet på de andre banker, der satser på en fælles løsning under navnet Swipp.

Efteråret bliver det tidspunkt, hvor Swipp for alvor skal op at flyve, og med MobilePays størrelse er det ganske naturligt, at der skal noget markedsføring på, hvis man skal lykkes.

Det lægger konsortiet bag Swipp heller ikke skjul på – til gengæld er man ikke meget for at fortælle, hvem der skal hjælpe med markedsføringen.

Ifølge Bureaubiz’ oplysninger, så er det Wibroe, Duckert & Partners, der har fået opgaven at udvikle efterårets kampagne.

Søren Skouenborg, der er Swipp-ansvarlig i Jyske Bank fortalte i marts i år til Bureaubiz, at man var i gang med en bureaukonkurrence med omkring 5 bureauer.

Kort før sommeren fortalte Niels Skyvad, der er områdedirektør i Sydbank, til Børsen, at kampagnen skulle starte her til efteråret og at kampagnen skal øge kendskab og have et mål om at nå 1 mio. downloads i 2015. Det er desuden et mål at blive større end MobilePay.

Man har således fortalte meget af det, som Danske Bank har brug for at vide – men når det gjaldt bureauvalget, så var der radiotavshed, da Bureaubiz spurgte ind til det lige inden sommerferien.

Et bureau er dog kendt. Hill+Knowlton er valgt som PR-bureau,  og her siger, Tue Aip til Bureaubiz, at Swipp-konsortiet selv melder ud, når de er klar til det og når de mener, at det er relevant for kunderne.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club