Partners-udbrydere: 7 kunder på 3 måneder

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Samt 6 medarbejdere – med nr. 7 og 8 på vej. Another er et ungt bureau – men at vælge frihed frem for fratrædelsesgodtgørelse har vist sig som en god ide.

Optakten var turbulent, men sigtet var klart – og nu, efter tre måneder, kan de to partnere i hybridbureauet Another, Morten Hershøj og Thorkild Bjerre, sætte den første streg i sandet: 7 kunder og 6 medarbejdere – et antal, der stiger til 8 den 1. november.  

Den turbulente optakt fandt sted i maj, hvor Morten Hershøj – samtidig med adm. direktør Bjarne Spellerberg Orfelt – blev fyret hos Wibroe, Duckert & Partners, hvor han var direktør og medejer. Dog ikke mere rystet end, at han få dage senere havde vekslet aktierne til frihed fra kundeklausuler – heraf det klare sigte.

”Penge er én ting – frihed og udlevelse af en drøm er noget andet. Og den beslutning har jeg overhovedet ikke fortrudt,” sagde Morten Hershøj godt halvanden måned efter, at Another var stiftet.

Thorkild Bjerre var Hershøjs makker gennem flere på DialoguePeople/NetPeople, der blev fusioneret ind i Partners. Her var Bjerre digital kreativ direktør, og han stoppede på Partners for at stifte Another med Morten Hershøj.

”Vi har syv kunder, som vi er godt i gang med at arbejde for. Vi må endnu ikke sætte navn på alle, men to af dem kan vi godt nævne: Børnefonden og Wood Wood. Børnefonden er et eksempel på en moderne kunde, hvor vi løser opgaverne fra A-Z: Produktudvikling, revitalisering af brandet, CRM,  film, kampagner,” siger Morten Hershøj

I får Børnefondens opgaver til at lyde som Coca-Cola koncernen …

”Det er ikke en koncern, men det er ikke desto mindre en kunde, der tydeliggør, hvad vi står for: At tænke forretning og kreativitet på tværs af discipliner. Her er ingen forhåndsfavoritter blandt platforme, så vi har kunnet fungere som rådgivere,” siger Morten Hershøj

Han suppleres af Thorkild Bjerre:

”Der har i årevis være talt om at vælte siloer, men når nu så mange af dem stadig står der, så er det godt at samarbejde på de personer hos kunden, der har ansvar på tværs – det gør, at vi kan navigere frit. Vi er små og agile – og kan agere på tværs.”  

For det sprøde tøjmærke Wood Wood består opgaven i e-commerce og kampagner om denne del – en digital salgskanal og en salgsmotor, om man man vil.

Og stadig må I forklare hybridbureau …

”Vi vil hellere demonstrere det, og derfor glæder vi os til længere inde i efteråret, hvor vi udkommer. Hybrid er også at mestre både kundens fortælling og udkomme med den. Vi kalder det Action Branding – at bygge brandet gennem handlinger,” siger Thorkild Bjerre.

Én ting er kunderne og et stigende antal medarbejdere – så er det helt basale … og det er som nævnt ikke penge, selv om bureauet har tjent dem fra Dag 1.

”De kunder,  vi har arbejdet sammen med før, siger ”I ser glade ud – I har fået farve i kinderne”. Og det er rigtigt nok. Glæden er der,” siger Thorkild Bjerre.