Patchwork vinder Pepsi i Sverige

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet er dansk-ejet – men kunden og opgaven er svensk. Og så er den bredere end social media og vækker derfor glæde også i Danmark.

Det er halvandet år siden, at Patchwork åbnede op i Sverige, og afdelingen er i god gænge, fortæller adm. dir. Martin Olesen.

Alligevel er der bredt glæde over en ny kunde, der er landet, selvom det umiddelbart er en svensk opgave.

“Vi har landet Pepsi – ikke på sociale medier – men som digitalt lead, og derfor er det en ret stor opgave for os,” siger Martin Olesen og fortsætter:

“Vores kernekompetence er sociale medier, men vi ser mere og mere, at vi breder os ud på de digitale medier, og Pepsi er et eksempel på det.

Pepsi arbejdede i Sverige tidligere sammen med Society 46, men dette bureau er gået konkurs.

Første opgave bliver en større social media kampagne, men senere følger så en bredere digital kampagne.

Pathwork har i år også åbnet afdeling i Norge. Bureauet opnåede i seneste regnskabsår en bruttoavance på 10,2 mio. kr., hvilket var en fordobling.