People Group køber sig ind i Very

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Very har store ambitioner, og investeringen fra People Group giver større muskler til at forfølge dem.

Very blev mere end dobbelt så stor i det sidste regnskabsår. Men ambitionerne rækker meget videre, og dem skal en ny medejer hjælpe med til at forfølge.

People Group har købt 30 pct. af bureauet, og Verys stifter, Thomas Bjerg, ser det som en alliance, der grundlæggende giver større muskler til den internationale ekspansion, der står på programmet.

“Selvfølgelig kunne vi forsøge at gøre det alene, men med People Group i ejerkredsen får vi både større økonomiske muskler og en partner, der har vist, at de kan bygge en stærk og succesfuld forretning op baseret på stor kreativitet og dyb forretningsforståelse,” siger Thomas Bjerg og fortsætter:

“Vi ser stadigvæk Danmark som vores vigtigste marked, men vi har et klart ønske om at konsolidere vores forretning i Norden, herunder Finland, og i denne sammenhæng har vores nye medejer også historisk formået at se internationalt potentiale i f.eks. AdPeople, og det har ligeledes været meget vigtigt for os.”

Very kalder sig selv for et community marketing bureau. Det betyder, at bureauet arbejder med at skabe indhold, der kan være en ramme for en relation mellem virksomheder og deres kunder.

Et centralt værktøj for Very er en database over communities i bred forstand, som bureauet har bygget op, og som Thomas Bjerg karakteriserer som et unikt værktøj, der er med til at differentiere bureauet.

Derudover har bureauet ikke AD’ere og tekstforfattere ansat – fokus er på strateger og plannere, der har indsigt i de forskellige communities og som derfor ved, hvad der rører sig.

“Marketingverdenen er i en brydningstid, hvor mange søger nye veje. De traditionelle kanaler er så langt fra døde – det tror vi ikke på – men der er behov for at tænke nyt omkring dialogen med forbrugerne,” siger Thomas Bjerg og fortsætter:

“Vi har organiseret os væsentligt anderledes end de fleste andre bureauer, og at People Group vil investere i os tager jeg som en blåstempling af, at det vi gør er et godt bud på fremtiden.”

Very har også fornylig knyttet den tidligere PHD-direktør, Morten Kristensen, til sig som partner og del af ledelsen.