Af Pressemeddelelse

Film, musik og reklame – samt Herfølge-baggrund – mødes i Signal Digital

Webbureauet Signal Digital kommer nu i en opdateret version med nye partnere og ny direktion: Den digitale pioner Ronnie Rocket har fået Zentropa-manden Peter Aalbæk Jensen og den tidligere Universal Music-mand Jens-Otto Paludan med på holdet.

Ronnie Rocket bliver kreativ chef, Jens-Otto Paludan er adm. direktør, og Peter Aalbæk Jensen bliver bestyrelsesformand. Samarbejdet er i sig selv resultat af et socialt netværk. De stammer alle tre fra Herfølge, er passionerede bordtennisspillere og har arbejdet med kommunikation, medier og markedsføring hele livet.

Baggrunden for Signal Digital er den aktuelle udvikling på nettet. Her eksploderer antallet af brugere af de sociale netværk, mens markedsføringsbudgetter flyttes fra det analoge til det digitale univers. Signal Digital har allerede opnået stor succes med projektet “kbh.dk” lavet for Københavns Kommune.

“Kbh.dk er verdens første sociale netværk for en storby. Det er et mødested for folk, der ellers ikke ville have en chance for at finde sammen. Når jeg som bordtennisspiller læser, at en af mine kontakter skriver på sin profil, at han har lagt ny belægning på battet, så er det åbenlyst, at vi må arrangere en turnering,” siger Ronnie Rocket, der oplever, at de sociale netværk forandrer sig.

“Sociale netværk vil fremover blive mere nicheorienterede, mens f.eks. Facebook bevæger sig mod at være en slags mailsystem. Det betyder, at der kommer mange mindre netværk – også brandede netværk, hvor virksomheder er medafsender af et community og stiller et socialt system til rådighed for brugerne.”

Det er her, web bureauet Signal Digital skal spille en aktiv rolle.

“Vi udvikler strategien, laver koncepterne, designer brugerfladen og leverer den mest moderne teknologi,” siger Ronnie Rocket.

Adm. direktør Jens-Otto Paludan var i en årrække chef for Universal Music Danmark og meget aktiv partner i ikke mindst Aquas verdensgennembrud. Han forlod Universal i efteråret 2007 og er siden bl.a. blevet medlem af bestyrelsen for Det Kgl. Teater.

“Da jeg holdt op på Universal, fik jeg et bord hos Aalbæk på Zentropa. Jeg så ham arbejde og tænkte, at det ku’ være fedt at lave business med ham. Han har en personlig ledelsesstil og er stærk kulturelt. Sammen har vi tre en enorm erfaring. Vores fælles interesse er medier og kommunikation, og vi kan trække på specialviden om film, musik og reklame”, siger Jens-Otto Paludan.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club