Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Til gengæld skal Peter fra L’Easy passe netbutikken. På tv har selskabet fundet to nye personer, der skal skabe større gennemslagskraft og liking.

De to sidste universer hos L’Easy har kun fungeret middelmådigt, når det gælder gennemslagskraft og liking – og det er ikke godt nok, når selskabet kører med et ret konstant og relativt stort tryk på tv.

Så det problem får man forhåbentlig løst nu, hvor resultatet af et bureauskifte tidligere på året er gået i luften.

Det nye bureau er Nørgård Mikkelsen, der blev fundet efter en kontroversiel bureaukonkurrence. L’Easy’s ejer, Niels Thorborg, er også storaktionær i Nørgård Mikkelsen, og flere bureauer takkede nej til at deltage i konkurrencen.

Det ændrede dog ikke på, at marketingdirektør Peter Gram Møller var særdeles godt tilfreds med det bud, som Nørgård Mikkelsen leverede i konkurrencen.

“Vi fik tre overraskende gode forslag. Det var virkelig godt, og det mener jeg vitterlig. Havde det været lige, så ville ejerrelationerne til Nørgård Mikkelsen nok have gjort udslaget, men deres forslag var reelt det bedste – hvilket vi bl.a. oplevede ved, at det begyndte at vokse inde i hovedet på os,” sagde Peter Gram Møller ved præsentationen af bureauet.

Nu kan man så selv bedømme resultatet (se den første film her). Lige før påske satte L’Easy gang i et nyt reklameunivers, hvor man har fået Rune Tolsgaard – bl.a. kendt fra Drengene fra Angora – og Therese Damsgaard til at spille figurerne Luffe og Sjanne.

Michael Toft har instrueret.

Medietrykket bliver ikke øget.

“Det er vores håb, at det kreative univers kan øge gennemslagskraften,” siger Peter Gram Møller.

Samtidig har man ændret produktionsrytme lidt. Tidligere lavede man en del film ad gangen – bl.a. af økonomiske årsager.

“Men det mindskede mulighederne for at justere undervejs i forhold til erfaringerne. Så nu har vi fundet et andet set-up, hvor vi laver færre film ad gangen,” siger Peter Gram Møller.

Peter fra L’Easy – altså den velkendte figur – er sendt på ferie på tv. Han optræder i afmeldingen – men ikke i filmen.

“Man kan dog ikke udelukke, at han på et tidspunkt dukker op igen,” siger Peter Gram Møller og fortsætter:

“Han er en velkendt figur, og det er slået godt fast, hvad han kan. Derfor optræder han fortsat i tilbudsaviser, og så arbejder vi med nogle nye net-aktiviteter, hvor han vil få en mere fremtrædende rolle.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club