Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Målmanden er blevet hyret af Carlsberg som ambassadør i forbindelse med aktiveringen af EM-slutrunde sponsoratet. Også en digital konkurrence med en speciel gevinst på vej.

Carlsberg sparer ikke på ordene i forbindelse med præsentationen af målmands-legenden, Peter Schmeichel, som ambassadør for bryggeriets aktiviteter omkring den forestående EM-slutrunde i Polen og Ukraine.

“Peter Schmeichel har en stærk forbindelse til fodbold-fans over alt i verden og vil spille en nøglerolle i at hjælpe os med at ikonisere Carlsberg-brandet og styrke vores nye position “That calls for a Carlsberg”. Han er også en vigtig rollemodel og vil hjælpe os med formidle vores budskab om, at UEFA Euro 2012 skal nydes ansvarligt,” siger Carlsbergs øverste chef, Jørgen Buhl Rasmussen i forbindelse med præsentationen af samarbejdet.

Han har tidligere talt meget om, at Carlsberg skal løftes til at være et ikonisk brand, og i foråret sidste år præsenterede man bryggeriets første og største globale markedsføring nogen sinde sammen med den nye pay-off.

Peter Schmeichel vil som ambassadør være aktivt involveret i mange aspekter omkring planerne for at udnytte sponsoratet. Det gælder bl.a. at engagere fans gennem Facebook-aktiviteten the Fan Challenge samt events omkring slutrunden.

The Fan Challenge er en konkurrence, hvor man kan vinde billetter til slutrunden – og for en enkelt lægges der op til en meget speciel gevinst – nemlig at præsentere Carlsbergs “Man of the Match Award” ved EM-finalen.

Konkurrencen går ud på at løse en række opgaver, hvor man kan vinde et Fan Challenge Trophy. Jo flere af den slags des større chance for at vinde billetter.

Dem med flest trofæer vil til sidst dyste om at præsentere “Man of the Match” awarden ved finalen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club