For Umwelt har PFA været en signatur-case på arbejdet med branded utilities, og bureauet har høstet anerkendelse for arbejdet.
Nu er de to på banen igen med et nyt initiativ, der må siges at være hurtigt ude. PFA har nemlig fået udformet en applikation til Apple Watch – selvom uret endnu ikke er lanceret i Danmark.
Med den nye applikation bliver det muligt at få personlige beskeder fra PFA Pension direkte på håndleddet med de seneste opdateringer om pensionsafkast, størrelsen på ens opsparing og andre nyheder fra PFA.
”Det er ekstremt vigtigt for os, at vi møder vores kunder, der hvor de er. Det betyder, at vi skal være til stede på nye og spændende platforme som f.eks. Apple Watch, og vi skal være der, allerede inden vores kunder føler behovet for det. Derfor har vi valgt at gå forrest og få udviklet en applikation til det nye ur allerede nu,” siger koncerndirektør og CCO Lars Ellehave-Andersen.
Med den nye app udbygger PFA universet Mit PFA, hvor kunderne har mulighed for konstant at holde sig opdateret på deres pensionsopsparing. Mit PFA blev første gang lanceret i juni 2014, og er siden blevet tilgængelig på en lang række platforme.
På sigt ser koncerndirektøren også et stort potentiale for at udnytte urets muligheder til at udbygge PFA’s sundhedstilbud til kunderne.
”PFA er en af landets største aktører på området for sundhedsforsikring og rådgivning om sund livstil. En stor del af de applikationer, der bliver udviklet til Apple Watch har netop med sundhed at gøre på den ene eller anden måde, og de her ure kommer uden tvivl det at spille en stor rolle i vores måde at leve og holde os sunde på i fremtiden,” siger Lars Ellehave-Andersen.