Pinlig film – eller nyt hit?

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Fresh Fittness har gjort sig bemærket med anvendelsen af reality-stjerner – og erklæret det som en succes. Nu prøver man med en anden variant. Se den her.

Hverken Tina Lund eller Allan Nielsen kan karakteriseres som reality-stjerner – de er blevet kendte for deres præstationer inden for ridning og fodbold.

Så på dén led kan man ikke tale om, at Fresh Fittness og kædens bureau, Kunde & Co, har fortsat serien fra sidste år med Linse Kessler og Gustav fra “For lækker til love”.

Dengang stillede Bureaubiz spørgsmålet om “Er hjernedøde reality-kendisser virkelig god reklame?”

Svaret var dengang, at – ja, det kan de godt være. Adm. direktør Tony Arconis fra Fireball hæftede sig bl.a. ved, at Gustav og Linse optrådte som lige nøjagtig det, de er. I det forløbne år har de to film opnåede små 400.000 visninger på Youtube.

Filmen rummede selvironi i form af, at begge film sluttede med at stemple Idiot i panden på de to kendisser.

Den går næppe med Tina Lund og Allan Nielsen. I stedet har man opfundet et ordspil over ræv og røv.

Denne gang kan man så spørge: Kommer parodien i mål – eller ender filmen pinligt? Foreløbig har den opnået knap 50.000 visninger på Youtube.

Pinlige film behøver ikke forsvinde i ubemærkethed. For en del år siden fik Biva enorm opmærksomhed med et koncept, der blev foragtet af det meste branchen. Kæden er godt nok fornylig endegyldigt lukket efter en konkurs – om man så kan trække en linje mellem de gamle reklamer og lukningen – Tjah?

Fresh Fittness jubler selv på Facebook over, at Verden ifølge Snake på TV 2 Zulu har taget filmen op – og lavet en parodi.

https://www.youtube.com/watch?v=pDUBHWA2xFc

Her er så indslaget og parodien:

https://www.youtube.com/watch?v=zeXc8frHlzM