Kenneth Plummer, skal være adm. dir. for M2-koncernen, der består af M2Film, Duckling og Picture This Studio.
Siden september sidste år har Plummer været bestyrelsesmedlem i M2, men som direktør skal han nu stå i spidsen for koncernen, der beskæftiger sig med filmproduktion, postproduktion og animation.
Virksomheden, er grundlagt af Mads Munk, der fremover skal beskæftige sig med at udvikle eksisterende kunder og forretning. Der er ca. 115 medarbejdere i alt og man har siden 2006 femdoblet omsætningen, som sidste år passerede 100 mio. kroner.
Planen er, at Kenneth Plummer skal få omsætningen til at vokse yderligere til 150 mio. kroner i 2012.
Kenneth Plummer siger i en pressemeddelse:
“Siden min tid som marketingdirektør i Walt Disney har levende billeder udgjort en rød tråd i min karriere. I M2 har jeg fundet en dynamik og et udviklingspotentiale, som ikke findes magen til andre steder i Danmark. Og så har en god kemi med Mads Munk også været en væsentlig faktor for min beslutning om at gå fra bestyrelse til direktion i M2“.
Plummer forlod generaldirektør jobbet i DR i november 2010.
Danske virksomheder for sløve med mobilsites
Danske virksomheder er for langsomme til at komme i gang med mobile sites og det giver plads til deres internationale konkurrenter.
Sådan lyder opsangen til de danske annoncører fra Googles danske chef Peter Friis i Børsen i dag:
“Mange danske virksomheder viser en uansvarlig mangel på opmærksomhed omkring det mobile. Antallet af mobile søgninger er femdoblet på to år. Inden for få år vil der være flere mobile søgninger end desktop-søgninger”, siger Googles landechef.
Peter Friis vurderer at under 20 procent af danske virksomheder har et site, som man kan se ordenligt på en mobil.
Det betyder, at danske virksomheder risikerer, at kunderne søger til andre sites.
Ifølge en undersøgelse af det amerikanske it-firma Compuware, vender seks ud af 10 brugere ikke tilbage, hvis der ikke er et godt mobilt site og fire ud af 10 går direkte til konkurrenten.
Hos mediebureauet IUM vurderer digital direktør Christian Strand, at mobile sites er blevet lidt af et stedbarn:
“I virksomheder handler det nok lidt om prioritering af ressourcerne. Ganske vist boomer det mobile området virkelig, men der er måske andre opgaver, som har ligget mere umiddelbart til højrebenet (Børsen, p. 41).
Partners: Kendisser i reklame giver genvej til bedre opmærksomhed
Wibroe, Duckert & Partners har i flere forskellige reklamefilm, blandt andet for SAS og TDC, brugt kendte personer.
I dag siger kontaktdirektør i Wibroe, Duckert & Partners, Rasmus F. Sørensen til Børsen, at ‘man lægger godt fra land på en række af de hårde måleparametre, såsom opmærksomhed og reklame erindring’ når man vælger kendisser.
Senest har Wibroe, Duckert & Partners søsat en kampagne for TDC, der bruger Peter Frødin, Oh Land og LOC i hovedrollerne.
Fordelen er altså, at man får mere opmærksomhed end ved at bruge ukendte personer, men kontaktdirektøren gør opmærksom på, at der udover at personen er kendt, også er et krav om at kendissen skal være relevant i forhold til mærket eller produktet.
Og så skal de helst selv føle en motivation for at reklamere for produktet.
Ifølge Marcom-direktør i TDC, Camilla Ramby, er det meget billigere at bruge kendisser end at bruge skuespillere (Børsen, p 42).